Kevadel viisin koos fotograaf Elina Kübarseppaga läbi ööfotograafia töötoa Tenerifel, Hispaanias, kuhu Photopointi rendi kaudu sain kaasa võtta Sony a7 IV täiskaader hübriidkaamera ning objektiivid Samyang AF 35mm f/1.4 ja Sigma 20mm f/1.4 DG DN ART.
Selles blogipostituses annangi põgusa ülevaate Sony a7 IV kaamerast, võrreldes seda peamiselt Sony a7 III ja Sony a7R V mudelitega, ning arutlen Samyangi ja Sigma objektiivide üle.
Olen varasemalt siinsamas blogis kirjutanud põhjalikult ka Sigma 20mm f/1.4 DG DN ART objektiivist, kuid seekord sain seda maksimaalselt proovile panna ning võin öelda, et see ei valmistanud pettumust. Samyang AF 35mm f/1.4 objektiivi kasutasin esmakordselt.
Kui viimati puudutasin põhjalikult Sony a7R V ja Sony a7 III vahelistest erinevustest (tutvu postitusega), mistõttu keskendun seekord Sony A7 IV ja Sony A7 III peamistele erinevustele. Kui soovid kõigist kolmest kaamerast põhjalikumat ülevaadet, soovitan lugeda ka minu varasemaid blogipostitusi.
Ülevaate saamiseks koostasin võrdleva tabeli kolme kaamera erinevatest näitajatest. Algatuseks tuleb mainida, et väliselt ja funktsionaalsuselt on a7R V ja a7 IV väga sarnased.
Kuna Sony a7R V on R-versioon, siis on sellel võimsam sensor ja parem videovõimekus kui Sony a7 IV mudelil, kuid praktilises kasutuses on need väga sarnased.
Omadused | Sony a7 III (2018) | Sony a7 IV (2021) | Sony a7R V (2022) |
Sensor | 24 MP täiskaader tagantvalgustusega sensor | 33 MP täiskaader tagantvalgustusega sensor | 61 MP täiskaader tagantvalgustusega sensor |
Autofookus | Hübriidne autofookus 693 faasituvastuspunktiga | Hübriidne autofookus 759 faasituvastuspunktiga | Hübriidne autofookus 693 faasituvastuspunktiga |
Stabilisaator | 5-teljeline keresisene pildistabilisaator, kuni 5 stoppi | 5-teljeline keresisene pildistabilisaator, kuni 5,5 stoppi | 5-teljeline keresisene pildistabilisaator, kuni 8 stoppi |
Ekraan | 3” kallutatav LCD-ekraan | 3” 4-teljeline kallutatav ja pööratav LCD-ekraan | 3,2” 4-teljeline kallutatav ja pööratav LCD-ekraan |
Videosalvestus | 4K 30p | 4K 60p | 8K 24p / 4K 60p |
Mälukaardi pesad | 1x UHS-II SD ja 1x UHS-I SD toega | 1x CFe A/UHS-II, 1x UHS-II SD | 2x CFe A/UHS-II mälukaardi pesa |
Aku vastupidavus | kuni 610 kaadrit | kuni 580 kaadrit | kuni 530 kaadrit |
Pildistamine | Kuni 10 kaadrit/sek RAW | Kuni 10/6 kaadrit/sek RAW | Kuni 10/7 kaadrit/sek RAW |
Sony a7 III on nende hübriidkaameratega võrreldes madalamate näitajatega, kuid siiski väga võimekas ja taskukohase hinnaga kaamera isegi kuus aastat hiljem. Kui peaksin täna uue kaamera valima, oleks see Sony a7 IV.
Järgnevalt selgitan, miks, aga enne pilt välisest võrdlusest erinevate Sony kaamerate vahel. Vasakul a7 III, keskel a7 IV ja paremal a7R V.
Miks valida Sony a7 IV?
Peamine põhjus, miks tänasel hetkel valiksin Sony a7 IV on selle hinna ja kvaliteedi suhe. Sony a7 III suurimaks miinuseks on ainult kallutatav LCD-ekraan, samas kui teistel võrreldavatel mudelitel on juba 4-teljeline kallutatav ja pööratav LCD-ekraan.
Nii nagu ka eelnevalt mainitud, siis esmapilgul ei pruugi see tunduda suur asi, kuid teatud tingimustes, eriti öösel ja vertikaalselt pildistades, muutub ekraani limiteeritud liikumine väga tüütuks.
Sony a7R V on väga võimekas kaamera, kuid väga kõrge hinnaga. Lisaks kulub selle võimsuse eest lõivu kaamera akude kestvusega – need saavad väga kiiresti tühjaks võrreldes a7 III ja a7 IV mudelitega.
Kokkuvõttes on hinna, 4-teljelise kallutatava ja pööratava LCD-ekraani ning hea aku kestvuse tõttu minu valik Sony a7 IV!
Sony a7 IV testimine
Katsetasin Sony a7 IV enne töötuba, töötoa ajal ja peale seda ning võin öelda, et sain kaamerast väga hea ülevaate.
Nii nagu eelpool ka mainitud, siis a7 IV suurimaks trumbiks on selle hinna ja kvaliteedi suhe. Igapäevaselt kasutan a7 III mudelit ja üks asi, mis mind kõige rohkem häirib, on selle ekraan.
Kui Sony uuematel mudelitel nagu a7 IV ja a7R V on 4-teljeline kallutatav ja pööratav ekraan, siis a7 III mudelil on ainult kallutatav ekraan. Mõnes olukorras on see väga limiteeriv või nõuab ebaloomulikke asendeid pildistamiseks, eriti ööfotograafias.
Kuna ma kaameraga videot väga ei tee, siis ei ole mulle oluline kaamera videovõimekus. Samuti ei ole minu jaoks väga oluline kaamera sensori suurus, sest loodus- või ööfotograafias teen pilte panoraamina või virnastades, kus väiksem megapikslite arv võib olla eeliseks.
RAW failide suurus ja mälukaartide kasutus
Pean ära mainima ka selle, et uued Sony hübriidkaamerad pakuvad kuni viit erinevat RAW faili suurust, kuid väiksema suurusega pildi puhul kaob ka kvaliteet.
Mida suurem ja kõrgema resolutsiooniga pilt, seda kiiremini täitub kaamera mälukaart. Näiteks mahutab 64GB mälukaart a7 III puhul umbes 1300 pilti ja Sony a7R V puhul 470 pilti.
Kui oled hoolikas piltide sorteerija ja kustutaja, siis ei ole see suur probleem, kuid kui oled nagu mina, kes sellega väga tihti ei tegele, siis täituvad kõik mäluseadmed piltidega kiiresti.
Samyang AF 35mm f/1.4 ja Sigma AF 20mm f/1.4 DG DN Art
Oma eelmisel tähistaeva fotoreisil kasutasin peamiselt Sony a7 III täiskaader hübriidkaamerat ja Sony Sonnar T* FE 55mm f/1.8 ZA objektiivi.
Jah, lugesid õigesti – 55 mm objektiiv tähistaeva ja Linnutee pildistamiseks. Selleks, et Linnutee koos esiplaaniga ühele pildile saada kasutasin mitmetasandilisi panoraame, peamiselt 6 x 5 (6 pilti reas, kokku 5 rida). Maksimaalse kvaliteedi saamiseks pildistasin igat kaadrit kolm korda.
Pärast piltide monteerimist üheks pildiks tulid pildi RAW (TIFF) failid väga suured 2,5–4 GB! Need pildid tulid väga detailsed ja neid saaks printida elutoseina suuruselt ilma, et detailsus kaoks.
Kuna nende piltide tegemine oli paras väljakutse nii ajaliselt kui ka tehniliselt, mis vääriks isegi eraldi blogipostitust. Siin aga näide ühest sellisest ülikõrge resolutsiooniga pildist.
Kuna nende piltide tegemine oli paras väljakutse otsustasin seekord kaasa võtta 35mm valgustundliku objektiivi. 35mm objektiivi vaateväli on märgatavalt laiem kui 55mm objektiivil ehk ühte kaadrisse mahub rohkem.
Lisasin võrdluseks 55mm ja 35mm objektiivi vaatevälja erinevusest:
Alguses plaanisin võtta kaasa Sony 35mm f/1.4 GM objektiivi, kuid pidin leppima I generatsiooni Samyang AF 35mm f/1.4 objektiiviga.
Võib küsida, et mis vahe on neil objektiividel peale hinna (Sony 35mm f/1.4 1700 EUR ja Samyang 35mm f/1.4 500 EUR), sest mõlemad on 35 mm ja f/1.4? Lihtne vastus on pildikvaliteet ja funktsionaalsus.
Samyangi kaasa võtmine professionaalseks tähistaeva pildistamiseks oli viga, kuid pean märkima, et minuga oli kaasas vanema generatsiooni mudel ning uue põlvkonna Samyang AF 35mm f/1.4 II võib olla parem, aga seda saab teada ainult testides.
Esimese põlvkonna Samyang 35mm f/1.4 FE saab autofookusega igapäevapiltidega küllaltki hästi hakkama, kuid tähistaeva või muude olukordade pildistamiseks, mis nõuavad käsitsi teravustamist, ma seda ei soovita.
Lisasin mõned pildid illustreerimaks – lennukis tehtud pilt on kvaliteetne, kuid hämaras/pimedas ja manuaalrežiimis tehtud pildid mitte.
Kõige suurem probleem oli Samyangi objektiivi kasutamine käsitsi teravustamisel. Suurt teravustamisrõngast ei saanud fikseerida ja see oli ülitundlik, mistõttu oli käsitsi teravustamine oli väga keeruline. Isegi kui kaameras tundus kõik korras, siis hiljem pilte arvutis vaadates ei olnud need kasutatavad.
Õnneks oli mul kaasas ka Sigma 20mm f/1.4 DG DN ART, mis töötoa päästis. Võrdluseks pildi kvaliteet Samyang 35mm f/1.4 ja Sigma 20mm ART puhul.
Lõpetuseks
Tenerife pakkus väga varieeruvaid olusid – rannikul oli temperatuur aprillis kuni 30 kraadi, kuid vulkaani jalamil mägedes langes see kuni -4 kraadini. Nii Sony a7 IV täiskaader hübriidkaamera kui ka Sigma objektiiv toimisid, aga igas olukorras laitmatult.
Sigma objektiivi ei hakka ma siinkohal pikemalt lahkama (tutvu eelmise blogipostitusega), vaid jagan hoopis pilte, mis selle võimekust kõige paremini iseloomustavad. Nagu öeldakse, üks pilt räägib rohkem kui tuhat sõna.
Kui soovid objektiivi või kaamerate kohta rohkem teada, siis soovitan lugeda minu varasemaid blogipostitusi või rentida tehnika Photopointist ning seda ise testida.
Lõpetuseks pildisseria sellest, mida Sony a7 IV + Sigma 20mm f/1.4 kombo kergleva mänglusega jäädvustada suutsid:
Keio on vabakutseline fotograaf, kelle kireks on peamiselt ööfotograafia, aga ta ei ole ära öelnud ka teistest žanritest. Fotograafias on tal pildistamise kogemust sipelgatest kuni tähtedeni, mis aga ei tähenda, et ta teaks veel kõiki nippe ja trikke. Samuti viib läbi erinevaid töötubasid teemadel: kuidas ja mida pildistada pimedas (Linnutee, tähed, kuu, virmalised, valgusmaalimine).
Keio tööde ja tegemiste saad tutvuda ning ennast kursis hoida tema Instagram’i lehel, Facebooki’i lehel ja usai.ee
Tutvu lisaks:
- Foto- ja videograaf Priidu Saart: Kas Sony a7 IV on järgmine täiskaader hübriidkaamera, mida ma endale soovin?
- Digitest.ee: Sony a7 IV on standardeid uuendanud täiskaader hübriidkaamera
- Fotograaf Simo Sepp: Sony a7 IV + FE 24-70mm f/2.8 GM II on kombo, mis pani unustama kõik muud alternatiivid
Kui soovid samuti proovida Sony a7 IV täiskaader hübriidkaamerat koos erinevate objektiividega, siis see on laenutamiseks saadaval Tallinnas, Rocca al Mare keskuse, Photopointi esinduskaupluse rendis – photopoint.ee/rent ››
(96)
- 33-megapiksline täiskaader EXMOR R CMOS sensor
- 4K 60p 10-bit Super35 videosalvestus
- Foto sarivõte kuni 10 kaadrit sekundis
- 759 faasi- & 425 kontrastituvastusega teravustamispunkti
- 0,5" OLED pildiotsija, 3,68 miljonit pildipunkti
- 20 mm ülilainurkobjektiiv
- Valgusjõuline – maksimaalne f/1.4 ava
- Sujuv, kiire ja vaikne samm-mootor
- Esmaklassiline optiline kvaliteet
- Sony E bajonetiga kaameratele
- 33-megapiksline täiskaader EXMOR R CMOS sensor
- 4K 60p 10-bit Super35 videosalvestus
- Foto sarivõte kuni 10 kaadrit sekundis
- 759 faasi- & 425 kontrastituvastusega teravustamispunkti
- 0,5" OLED pildiotsija, 3,68 miljonit pildipunkti
- 33-megapiksline täiskaader EXMOR R CMOS sensor
- 4K 60p 10-bit Super35 videosalvestus
- Foto sarivõte kuni 10 kaadrit sekundis
- 759 faasi- & 425 kontrastituvastusega teravustamispunkti
- 0,5" OLED pildiotsija, 3,68 miljonit pildipunkti
- 33-megapiksline täiskaader EXMOR R CMOS sensor
- 4K 60p 10-bit Super35 videosalvestus
- Foto sarivõte kuni 10 kaadrit sekundis
- 759 faasi- & 425 kontrastituvastusega teravustamispunkti
- 0,5" OLED pildiotsija, 3,68 miljonit pildipunkti
- 33-megapiksline täiskaader EXMOR R CMOS sensor
- 4K 60p 10-bit Super35 videosalvestus
- Foto sarivõte kuni 10 kaadrit sekundis
- 759 faasi- & 425 kontrastituvastusega teravustamispunkti
- 0,5" OLED pildiotsija, 3,68 miljonit pildipunkti
- 33-megapiksline täiskaader EXMOR R CMOS sensor
- 4K 60p 10-bit Super35 videosalvestus
- Foto sarivõte kuni 10 kaadrit sekundis
- 759 faasi- & 425 kontrastituvastusega teravustamispunkti
- 0,5" OLED pildiotsija, 3,68 miljonit pildipunkti
- 33-megapiksline täiskaader EXMOR R CMOS sensor
- 4K 60p 10-bit Super35 videosalvestus
- Foto sarivõte kuni 10 kaadrit sekundis
- 759 faasi- & 425 kontrastituvastusega teravustamispunkti
- 0,5" OLED pildiotsija, 3,68 miljonit pildipunkti
- 33-megapiksline täiskaader EXMOR R CMOS sensor
- 4K 60p 10-bit Super35 videosalvestus
- Foto sarivõte kuni 10 kaadrit sekundis
- 759 faasi- & 425 kontrastituvastusega teravustamispunkti
- 0,5" OLED pildiotsija, 3,68 miljonit pildipunkti
Kommentaarid