Tahvelarvuti on hetkel tehnoloogiamaailma arvatavasti et populaarseim teema. Juba viimased 3 aastat alates iPadi väljatulekust kuni siiamaani on tahvelarvutid meeletu kiirusega turgu vallutamas. Esialgne eufooria on aga tasapisi lõppemas.
Kui 2012. majandusaasta 1. kvartalis müüdi üle kogu maailma 18,7 miljonit tahvelarvutit, siis sellel aastal oli sama ajaga müüdud seadmete arv üle 20 miljoni võrra suurem – kokku 40,6 miljonit! Numbrid tunduvad suured, aga olgu võrdluseks toodud iga-aastane protsentuaalne kasv: kui 2012. aasta 1. kvartalis oli varasema aastaga võrreldes tahvelarvutite müügi kasv 146%, siis tänavu on protsent langenud 117 peale. Olgugi et vähemalt viimaste numbrite järgi on suurem eufooria kadunud, pole kahtlustki, et tahvelarvutite müük liigub veel väga pikka aega tugevas tõusujoones.
Strategy Analytics turu-uuringu andmed
Apple iPad on turgu valitsenud juba 3 aastat. 2012. aasta 1. kvartaliga võrreldes on Apple müünud ligi 8 miljonit seadet enam – kokku 19.5 miljonit iPadi. Seadmete müük on jõudsasti kasvanud, aga osakaal tahvelarvutiturul on endise 63% asemel langenud järsult veidi alla 50%. Miks? Sest konkurendid on teinud head tööd ja võtavad nüüd varasemaga võrreldes turust palju suuremaid tükke. Näiteks Android on eelmise aastaga võrreldes müünud samal perioodil rohkem kui 11 miljonit tahvelarvutit enam. Seetõttu on Apple`i konkurendid endale saanud varasema 34% asemel 43% tervest turust. Kui Androidipõhised seadmed suudavad samas tempos püsida, saavad järgmisel aastal samal ajal just nemad koogist kõige suurema tüki.
Möödunud oktoobris turule paisatud Windows 8-l põhinevate tahvelarvutite müük on 6 tegutsemiskuu jooksul end tahvelarvutiturule jõudsasti sisse juurutanud. Nimelt ületas Windowsiga tahvelarvutite müük selle majandusaasta 1. kvartalis esmakordselt 3 miljoni piiri, mis teeb 7.5% tervest tahvelarvutiturust!
Tahvelarvuteid tuleb aina juurde ja seetõttu muutub valik ühest küljest küll laiemaks, aga teisalt ka keerulisemaks. Vaata artiklist “Tahvelarvuti – kuidas valida endale sobivaim?“, mida tuleks valikut tehes kindlasti silmas pidada.
Allikas: Strategy Analytics
(647)
Kommentaarid