Photopointi ajaveeb. Sinu võti arvuti-, foto- ja muu digitehnika maailma

Autofotograafiga pildistamas – kaasas Tamron 35mm f/2.8 Di III OSD ja 24mm f/2.8 Di III OSD

Läinud aasta lõpus ilmusid minu töölauale kaks Tamron objektiivi koos ülesandega kirjutada nendest ülevaade. Otsustasin, et seekord võiks asjale läheneda veidi teisiti ning võtsin ühendust tuttava autofotograafi Silvo Voznesenskiga, et võiks koos korraldada ühe fotoshoodi.

Õnneks oli Silvo plaaniga nõus ning nii saigi ette võetud üks tegus pildistamine koos Tamron 35mm f/2.8 Di III OSD ja Tamron 24mm f/2.8 Di III OSD objektiividega.

Kuna Silvo pildistab igapäevaselt ise Canon EOS R töiskaader hübriidkaameraga ja artikliks valitud objektiivid sobivad vaid Sony hübriidkaamerate ette, siis võtsime Photopointi rendist kaasa ka Sony a7R IV. Modelliks saime kaamera ette uhiuue Alfa Romeo Tonale Tartu Carring esindusest.

Tamron 35mm OSD ja Tamron 24mmOSD omadused

Alustame sellest, miks just need objektiivid valitud said? Tamron 24mm f/2.8 Di III OSD ja Tamron 35mm f/2.8 Di III OSD tulid turule juba 2019 aasta lõpus, kuid kõneainet pakuvad need veel tänagi. Üheks peamiseks põhjuseks on nende objektiivide hind, sest mõlemad on artikli avaldamise hetkel Photopointis müügil tõeliselt soodsa hinnaga 199€. 

Teiseks põhjuseks on nende objektiivide kompaktsus – kaaludes kõigest kuni 215 g võivad need püsiva koha leida iga fotograafi kaamerakotis.

Lisaks soodsale hinnale ja kergele kaalule pakuvad need Tamron objektiivid ka suurepärast pildikvaliteeti. Võin siinkohal ausalt öelda, et esimest korda neid objektiive nähes ei olnud mul võimekusse suurt usku, kuid nagu artiklis olevad pildid näitavad, siis purustasid need täielikult minu eelarvamuse.

Pärast pildistamise sessiooni küsisin ka Silvolt, mis talle nende objektiivide puhul kõige enam meeldis ja tema vastus oli selline:

Nende kahe Tamroni fiksobjektiivi puhul meeldis mulle kõige rohkem fokusseerimise kiirus ning mõlema objektiivi üldine kompaktsus. Ei mingit rasket ja massiivset toru, millega on tülikas ringi liikuda ja tööd teha, vaid täpselt sellise paraja suuruse ja kaaluga, mis sobiksid ideaalselt minu fotokotti, mõtlemata sellele, mis objektiivid ma koju riiuli peale pean jätma.

Mõlema objektiivi puhul oli autofookus sujuv ning küllaltki vaikne. Autofookus töötas laitmatult ning sellega minul probleeme ei olnud, kõik läks täpselt sinna kuhu vaja ja isegi väga lahtise avaga, näiteks 35mm objektiivi puhul.

Autode pildistamine

Pildistamist alustasime Tartu taga metsades, kus auto eriline värv harmoneerus ideaalselt lumise männimetsaga. Kuna Sony a7R IV täiskaader hübriidkaamera oli Silvo jaoks uus, siis tutvustasin talle peamiseid funktsioone ning tööpõhimõtteid. Pärast mõnda aega katsetamist saimegi pildistamisega alustada.

Esialgu sai kaamera ette keeratu Tamron 35 mm objektiiv, sest igapäevaselt kasutab Silvo just seda fookuskaugust ka ise kõige rohkem.

Mulle tundub, et kõige enam leiab mul kasutust Tamroni 35mm f/1.4 ning just sellepärast, et see on kiire fokusseerimisega, väga terava pildi ning universaalse kompressiooni ning pildiga, mis sobib ideaalselt minu valdkonnas nii autofotograafia, kui ka tänava- ja loodusfotograafia pildistamiseks. See kõik oleneb siiski lõppkokkuvõttes isiklikest eelistustest ning mis parasjagu meeldib.

Kui esimesed kaardid tegime lumises parklas võrdlemisi puhtast autost, siis järgmiseks võtsime plaani liikuvad kaadrid autost. Selleks sain mina istuda auto rooli ning Silvo võttis positsiooni sisse metsa vahele, et jäädvustada auto liikumist läbi lumise kurvi. Kui tegemist pole ainult päris tavaliste müügipiltidega, siis galeriile annavad palju juurde just liikumiselt tehtud pildid.

Lisaks auto täissuuruses pildistamisele on autofotograafias oluline ka detailide jäädvustamine. Sellest faktist vaatavad tihti paljud alustavad fotograafid mööda, kuigi autotootjad on just palju rõhku ka sellele pööranud.

Allpool on hea näide sellest, kuidas Silvo tabas Tamron 24 mm objektiiviga hea kaadri Alfa Romeo punastest pidurisupportidest. Lisaks näitab see kaader, et detailsete piltide jaoks pole ilmtingimata vaja kasutada makroobjektiive, vaid omapärase kaadri annab ka lainurkobjektiiv.

Suureks eeliseks Tamron 24mm f/2.8 Di III OSD objektiivi puhul on ka selle lähim teravustamise kaugus, mis on kõigest 12 cm. 

Rääkides veel edasi lainurga kasutamisest, siis leidsime ühe hea kaadri sõites kahe lumise põllu vahel. Nimelt saab lainurkobjektiiviga hästi välja tuua subjekti ümbritseva keskkonna.

Pärast auto väljast pildistamist liikusime edasi salongi fotode juurde., kus kõige rohkem sai kasutust just Tamron 24mm f/2.8 Di III OSD fiksobjektiiv. Mulle endale pakkus huvi just see, kuidas Silvo kasutas madalamaid nurkasid salongi jäädvustamiseks mitte ei pannud kaamerat tagaistmele statiivile ning ei jäädvustanud klassikalist automüügi salongi pilti. 

Lõpetuseks jagab Silvo ka kolme nõuannet alustavale autofotograafile:

  1. Kui sulle pakuvad huvi sõidukid ja kõige sellega seonduva pildistamine, aga sa ei tea kuidas alustada, siis esimene asi mis mulle pähe turgatab on see, et lihtsalt hakka oma asjaga pihta. Uuri välja, kellel su sõpradest on sinu arvates äge auto, mida võiks pildistada või vii ennast kurssi, mis toimub Eesti autoskeenes ja mis üritused/kogunemised on tulemas või toimumas. Just sellistes kohtades saad ideaalselt harjutada näiteks pildistamist ja kontaktide loomist.
  2. Teisena tooksin välja selle, et jälgi sotsiaalmeedias, mida teevad teised selle valdkonna fotograafid, kas siis kohalikud või välismaa omad, ning kogu inspiratsiooni ja ideid + pane need kirja. Ära karda kellegi poole pöörduda ja lihtsalt küsida, kelle töö ja fotod sind väga kõnetavad ja inspireerivad. Niimoodi võid saada häid nõuandeid oma järgmisteks pildistamisteks ning võib-olla vältida nii-öelda jalgratta leiutamist.
  3. Kolmandana ütleksin, et tunne oma kaamerat ning harjuta ka järeltöötlust. Tänapäeval on kõik teoreetiline ja praktiline info kättesaadav internetis ja YouTubes. Loomulikult tuleb kõik see kogemus järk-järgult ajaga ning tihtipeale ei saagi kõik kohe täpselt nii õnnestuda nagu sa vaimusilmas ette kujutanud oled. Tagasilöögid on vajalikud, ent õpetlikud, see ongi jõud, mis viib edasi.

 

Kokkuvõtteks

Nii nagu antud postituse jooksul ka välja tuli, siis esimene emotsioon, mis nende kahe objektiivi nägemisel fotograafidel tekkida võib on petlik.

Tamron 35 mm f/2.8 Di III OSD ja Tamron 24 mm f/2.8 Di III OSD fiksobjektiivid võivad küll olla väikesed ja kerged, kuid nende poolt pakutav pildikvaliteet, eriti koos moodsate Sony täiskaader hübriidkaameratega, ei jää kuidagi alla palju kallimatele alternatiividele.

Nende kahe objektiivi kompaktsus on just eeliseks, sest nagu ka Silvo ütles, siis neid kasutades ei pea mõtlema, mis fotokotti mahub või millise objektiivi peab koju maha jätma.

 


Kui soovid Tamron 35mm f/2.8 Di III OSD ja Tamron 24mm f/2.8 Di III OSD enne ostu ka ise järele proovida, siis need on laenutamiseks saadaval Tallinnas, Rocca al Mare keskuse Photopointi esinduskaupluses ja Tartus, Kvartali keskuse Photopointi esinduskaupluses.

Kui autofotograafia on midagi, mis Sulle tõeliselt huvi pakub, siis Eesti suurimas fotograafia-alases õpikeskkonnas fotokursus.ee on olemas “Autode pildistamise meistriklass“, kus Sergei Zjuganov annab edasi kõik oma aastatega kogutud nipid ja trikid.

(693)

Artiklis kirjeldatud tooted:
Tamron 35mm f/2.8 Di III OSD objektiiv Sonyle Kampaania
  • 35 mm lainurk fiksobjektiiv
  • Valgusjõuline – f/2.8 maksimaalne ava
  • Ideaalne igapäevaseks kasutuseks
  • Kiire ja vaikne OSD teravustamismootor
  • Sony α pool- ja täiskaader hübriidkaameratele
199€429€
Tamron 24mm f/2.8 Di III OSD objektiiv Sonyle Kampaania
  • 24 mm lainurk-fiksobjektiiv
  • Valgusjõuline – f/2.8 maksimaalne ava
  • Kiire ja täpne OSD teravustamismootor
  • Perfektne maastiku ja arhitektuuri pildistamiseks
  • Sony α pool- ja täiskaader hübriidkaameratele
199€429€

Sarnasel teemal artiklid

Kommentaarid

Samast kategooriast