Photopointi ajaveeb. Sinu võti arvuti-, foto- ja muu digitehnika maailma

Karbist välja: DJI Phantom 4 droon

DJI-Phantom-4-droon-photopoint-14

Ei ole just kõige meeldivam tunne, kui sinu 1500-eurone droon millegi vastu lendab ja puruks kukub. Kahjuks on peamiselt just kasutajate endi juhtimisvigade tõttu lõhutud droonid Photopointi järelteeninduse osakonnas igapäevane nähtus. Loodame, et nüüdsest muutub asi paremaks, sest peatselt on Photopointi kauplustesse ja e-poodi saabumas DJI Phantom 4 fotodroon.

Sellele lennumasinale on DJI andnud muuhulgas nii silmad kui ka aju. Kui piloodi enda pilk on tuhm ja ajuressurssi napib, võtab droon otsustamise enda kanda. Lennutrajektoorile jäävast väiksemast objektist sõidab nutikas droon osavalt mööda, suurema objekti ees aga peatub, hoides nii ära võimaliku kokkupõrke. Etteruttavalt võib öelda, et oleme seda funktsiooni nüüd nädala jagu testinud ja see töötab arvatust veel pareminigi.

Takistuste vältimise süsteem on kahtlemata DJI Phantom 4 kõige olulisim omadus, aga kaugeltki mitte ainuke. Võrreldes Phantom 3 seeria droonidega (eriti just DJI Phantom 3 PRO mudeliga) on olulised täiustused praktiliselt igas Phantom 4 detailis – välja arvatud juhtpult. Millised need täiustused täpsemalt on ja kuidas Phantom 4 droon Phantom 3 droonist täpsemalt erineb – seda selles karbist- välja artiklis lähemalt vaatamegi.

NB: DJI Phantom 4 drooni ettetellimine on Photopointis alanud. Kõigile ettetellinutele anname kingituseks kaasa 32 GB lisamälukaardi – et kõik fotod ja 4K videod ikka ära mahuks. Vaata ja telli Phantom 4 droon Photopointi e-poest

 

DJI-Phantom-4-droon-photopoint-100
DJI-Phantom-4-droon-photopoint-101

Esimene hea uudis on see, et Phantom 4 droon on pakendatud tugevamast vahtplastist kohvrisse. See kohver ei ole loodud vastu pidamaks intensiivsemale kasutamisele. DJI ise vaatleb seda kui kingitust või tavalisest eksklusiivsemat pakendit, mis tuleb drooniga kaasa ning mille osade purunemine garantii alla ei käi. Sellegipoolest on tõsisema kohvri olemasolu suur pluss, sest selle sees on drooni hea transportida – seniks, kuni rahavood taastuvad ja võib hakata mõtlema spetsiaalsema seljakoti soetamisele. Õrna käsitsemise ja vähesema kasutamise korral võib aga see kohver ka pikemaks ajaks päris piisav olla.

Kohvrist rääkides veel üks märkus – Phantom 3 drooni jaoks valmistatud DJI Hardshell seljakotid Phantom 4 drooni jaoks ei sobi, sest uue drooni korpus on vanemast kõrgem. Tekstiilist valmistatud Manfrotto fotokottide sobivust tuleks eelnevalt testida.

 

DJI-Phantom-4-droon-kohver-77777

Kohvril on sang ja lisaks veel uhke metallist lukustushoob.

 

DJI-Phantom-4-droon-photopoint-1

Nagu ülalolevalt pildilt näha, mahutab kohver nii drooni, puldi kui ka propellerid. Eesmisesse lahtrisse mahub ilusti ära iPad Mini või mõni muu 7″ tahvelarvuti, ruumi on veel lisapropellerite ja kahe lisaaku jaoks.

 

DJI-Phantom-4-droon-photopoint-2

Mis siis karbis on? Esiteks muidugi DJI Phantom 4 droon ja juhtpult.

 

DJI-Phantom-4-droon-photopoint-3

Lisaks kaks komplekti (kokku 8 tk) propellereid, tekstiilist vutlar propellerite jaoks, toitekaabel, micro USB kaabel, USB adapter, laadimisadapter ja paberkandjal infomaterjal drooni ohutusest, esmasest kasutamisest ja garantiist.

 

DJI-Phantom-4-droon-photopoint-7

Kaamera ja stabilisaatori (gimbal) fikseerimiseks on välja mõeldud selline plastikdetail, mis kinnitub kahelt poolt drooni jalgade külge ning katab muuhulgas ka kaamera objektiivi. Seda on lihtne paigaldada ja eemaldada – tähele tuleb vaid panna, et gimbal kinnitatuna pinge alla ei jääks. Kiirelt õige positsiooni leidmiseks võiks ehk drooni jalgadel kinnituskohad markeerida…

 

DJI-Phantom-4-droon-photopoint-6

Võrreldes Phantom 3 drooniseeriaga on Phantom 4 korpus aste kõrgemast klassist. Droon on senisest raskem ja tundub käes tummisem ja märksa kvaliteetsem, sest korpuse materjalina kasutatud läikiva pinnaga plastik on paksem/tugevam. Phantom 4 drooni jalad on senisest pikemad, mistõttu peaks Gimbal ja kaamera maandumiste ajal senisest enam kaitstud olema. Korpuse õhutusavad on nüüd ainult allosas – see peaks drooni teoreetiliselt senisest ilmastikukindlamaks muutma.

 

DJI-Phantom-4-droon-photopoint-8

Kõige olulisem muudatus on aga toimunud kaameramooduli ja kaamera kinnitussüsteemi ehk gimbali juures. Esiteks kaameramoodul. See on see osa, mis Phantom 3 drooni puhul rippus kummist puksidele toetudes drooni korpuse küljes ning mille sisse käis mälukaart. Phantom 3 kasutajad, kes olid hädas tarretiseefektiga videot filmides või pehme joonisega fotodega pilte pildistades, leidsid tihti et viga tulenes just nendest puksidest (drooni ja kaameramooduli vahelisest liikumisest). Küll vahetati siis pehmemaid kummidetaile jäigemate vastu ja tehti kaameramooduliga muid imetrikke.

Phantom 4 droonil ei ole mitte mingeid pukse. Kaameramoodul on integreeritud drooni korpuse sisse ja kaamera all lödisema kippuvat detaili enam pole. Droonihuvilised loodavad, et tänu sellele konstruktsioonimuudatusele peaksid Phantom 4 juures uduste piltide ja võbeleva video probleemid kadunud olema. Eks seda näitavad esimesed põhjalikumad ülevaated, kas see nii – ja kui palju – ka on.

Kuna kaameramoodul on korpuse sees, on droon ka senisest aerodünaamilisem ehk paremate lennuomadustega ja ehk on ka lennuaega just seetõttu pisut rohkem.

Juhuks, kui lugeja ei tea või ei mäleta, milline oli Phantom 3 gimbal+kaameramoodul, siis aitab võrdluspilti luua allolev foto Phantom 3 PRO droonist:

 

DJI-phantom-3-droon-photopoint-101

DJI Phantom 3 Pro droon.

 

DJI-Phantom-4-droon-photopoint-12

DJI Phantom 4 drooni gimbal toetab kaamerat kahelt poolt. See muudab süsteemi kindlasti vastupidavamaks, sest Phantom 3 juures purunes (lennuõnnetuste tagajärjel) kõige sagedamini just nimelt see peenike ühenduskoht, mis kaamerat gimbali küljes hoiab.

 

DJI-Phantom-4-droon-photopoint-108

 

Kaamera korpus, gimbal ja drooni alumine halli värvi osa tundub justkui plastik – tegelikult on see aga tugev magneesiumsulam.

DJI-Phantom-4-droon-photopoint-106

 

SD mälukaardipesa on nüüd kenasti drooni korpuse peal. Sealsamas on ka Micro USB pesa

 

 

DJI-Phantom-4-droon-photopoint-110

 

Kui seni olid mootorid poolenisti korpuse sees, siis nüüd on need päris väljas.

DJI-Phantom-4-droon-photopoint-107

 

Uutmoodi märgutuled on leidnud oma koha täpselt mootorite all.

Phantom 4 juures võib mitmel pool märgata täiustusi, mis muudavad lennumasina võimsamaks ja kiiremaks. Aerodünaamilisemast korpusest juba kirjutasin. Parema jahutuse jaoks on ka mootorid senisest rohkem korpusest väljas ja akul (allpool) on samuti olemas jahutusavad. DJI Phantom 4 ongi teravama ja kiirema lennuga kui Phantom 3 droonid.

 

DJI-Phantom-4-droon-photopoint-21

Tegelikult on Phantom 4 droonil 3 erineva kiirusega lennurežiimi. Takistuste vältimise režiimis liigub droon võimalikult sujuvalt maksimaalse kiirusega 35 km/h. Tavalises režiimis on tippkiiruseks 50 km/h. Kui sisse lülitada uus “Sport” režiim, saab Phantom 4 drooniga kihutada aga kuni 72 km/h kiirusega. “Sport” režiimis on ka drooni liigutused ja manöövrid hästi teravad ja järsud. Ülal fotol näedki Phantom 4 drooni sööstmas edasi “Sport” režiimi tippkiirusel.

 

DJI-Phantom-4-droon-photopoint-9

Propellerite kinnitamine toimub kiiremini ja lihtsamalt. Senise kruvikinnituse asemel on Phantom 4 drooni mootoritel kiirkinnitused – aseta tiivik mootori peale, lükka pisut alla, keera veerand pööret ja ongi kinni.

 

DJI-Phantom-4-droon-propellerid-2222

Pealtvaates on hästi näha Phantom 4 drooni läikiv ja sale korpus – selle viimistletuse kõrval tunduvad vanemad Phantomi mudelid justkui prototüüpversioonid.

 

DJI-Phantom-4-droon-aku-1111

Aku sisestatakse Phantom 4 korpusesse umbes samamoodi, nagi senistel Phantomitel. Ka drooni sisse-välja lülitamine ning aku laetuse taseme kontrollimine toimub samamoodi aku peal oleva nupu abil.

 

DJI-Phantom-4-droon-photopoint-102

 

DJI Phantom 4 drooni aku

DJI-Phantom-4-droon-photopoint-103

 

DJI Phantom 3 droonide aku

 

DJI Phantom 4 droonil on uus aku, kõikidest senistest DJI akudest kardinaalselt erineva kujuga. Aku on sama võimsusega nagu seni ning seda ka laetakse samamoodi 100W juures. Aku mahtuvus on aga senise 4480 mAh pealt tõusnud 5350 mAh tasemeni. See mahtuvuse tõus koostöös optimeeritud mootorite, aerodünaamilisema korpuse ja kindlasti veel mõnede täiustustega lubab lennuaega senise 23 minuti asemel 28 minutit. Iga lisaminut on pingelisemates foto- või filmimisolukordades väga väärtuslik.

 

DJI-Phantom-4-droon-photopoint-105
DJI-Phantom-4-droon-photopoint-104

Aku pealmine osa on sarnane senisega, laadimispesa asub nüüd aga aku põhja all ja meenutab kangesti Apple`i vanemat tüüpi 30-pin ühendust.

 

DJI-Phantom-4-droon-photopoint-4

Kaasas oleva akulaadijaga saab laadida üheaegselt nii drooni kui ka puldi akut.

 

DJI-Phantom-4-droon-photopoint-5

Igal sammul: nii karbi disainis, kaablite väljanägemises, drooni korpuse viimistletuse astmes, kõrgläikega pinnas, laadija disainis (mis enne oli lihtne must jurakas)…. on väga tugevalt tunda Apple`likku disainikeelt. Isegi kaablid on pehmed ja valged nagu Apple`il. See, muide, ei ole üldsegi mitte juhus. DJI tegevjuht Frank Wang ei ole teinud saladust sellest, et tema suureks eeskujuks on justnimelt Apple.

DJI disainerite pingutus – muuta Phantom 4 sarnaseks Apple esteetilisele disainikeelele – on kindlasti teadlik valik. Teatavasti on Phantom 4 esimese lainena müügile paisatud eksklusiivselt just Apple enda kauplustes. Valget värvi laadijata poleks seda juhtuda saanud.

 

DJI-Phantom-4-droon-photopoint-18

Phantom 4 juhtpult on saanud samasuguse kõrgläikega pinnaviimistluse, nagu drooni korpusgi.

 

DJI-Phantom-4-droon-photopoint-11

Puldi peal olevasse hoidikusse saab asetada nutitelefoni või kuni 10″ tahvelarvuti. Kuna DJI Pilot rakenduses on ekraanil üheaegselt päris palju infot, siis on soovitatav kasutada suuremat nutitelefoni või tahvelarvutit. Kõige mugavam on 7″ tahvelarvuti.

Hoidiku pealmist osa puldiga ühendav kinnitus oli Phantom 3 puhul mitte metallist vaid plastikust – suurem tahvelarvuti jäi koos hoidikuga seetõttu puldi peal ebakindlalt liikuma. Phantom 4 drooni puhul on aga hoidiku kinnitusdetail metallist ning hoiab ka suuremaid nutiseadmeid kindlamalt paigal. Väärt täiustus igatahes.

 

DJI-Phantom-4-droon-photopoint-112
DJI-Phantom-4-droon-photopoint-113

 

Juhtkangide, nuppude ja ühenduste poolest ei erine Phantom 4 juhtpult Phantom 3 puldist üldse.

DJI-Phantom-4-droon-photopoint-116

Paremal pool olevat ratast saab vajutades ka nupuna kasutada – see on mõeldud kaamera seadete muutmiseks ja taasesitusrežiimis navigeerimiseks. Suurem nupp paremal on päästik – fotode pildistamiseks.

DJI-Phantom-4-droon-photopoint-115

 

Vasaku nimetissõrme all oleva rattaga saab vaikimisi muuta kaamera kallet, lülitist saab muuta lennurežiime ja punase täpiga nupp alustab/lõpetab video salvestamise.

 

 

DJI-Phantom-4-droon-photopoint-16

Kes on käinud kasutatud fototehnika ostu-müügi foorumites või on mõne drooniteemalise sotsiaalmeediakommuuni liige, see on ehk juba märganud kasutatud Phantom 2 ja Phantom 3 droonide müügikuulutuste massilist tõusu. Nad tahavad oma senised droonid maha müüa ja osta asemele Phantom 4. Ja pole ka ime, sest Phantom 4 droon on märkimisväärselt suur arenguhüpe senisest Phantom 3 droonist. Mitte ainult takistuste vältimise süsteemi poolest, vaid kõikide nende väikeste edasiarenduste tõttu, mis üheskoos teevad DJI Phantom 4 lennumasinast kõige täiuslikuma tavakasutajale mõeldud drooni 2016. aasta kevadel.

 

NB: DJI Phantom 4 drooni ettetellimine on Photopointis alanud. Kõigile ettetellinutele anname kingituseks kaasa 32 GB lisamälukaardi – et kõik fotod ja 4K videod ikka ära mahuks. Vaata ja telli Phantom 4 droon Photopointi e-poest

Artiklis kirjeldatud tooted:
DJI Phantom 4
  • 4K videosalvestus ning 12 megapikslised fotod
  • Integreeritud 3-teljeline kaamera kinnitus
  • Lihtne lennata, intelligentne lennusüsteem
  • Visuaalsed sensorid aitavad vältida takistusi
  • Magneesiumsulamist raam, voolujooneline korpus

Sarnasel teemal artiklid

Kommentaarid

Samast kategooriast