Eile, 25. novembril oli Photopointis Punane Pühapäev. Punase Pühapäeva idee sündis Photopointi peakontoris kellegi mõttevälgatusest paar nädalat tagasi. See sündis soovist teha midagi huvitavat ja teistsugust. Ameerikas on novembrikuu lõpus tohutu suur ostupüha nimega “Black Friday“. Sellele järgneval esmaspäeval tuleb teinegi ostupäev nimega “Cyber Monday“. Meile pole Photopointis kunagi kedagi kopeerida meeldinud – seega otsustasime me, et ei tee Ameerikat, vaid teeme oma päeva. Teeme Punase Pühapäeva.
Raamatu järgi on sellise ostupüha kommunikeerimiseks vaja tohutuid summasid ja pikaajalist planeerimist. Meil ei olnud selliseid asju, aga meil oli midagi veel olulisemat – visioon ja soov midagi ära teha. Lisaks sellele ei olnud meil vaja osta reklaamipinda Lasnamäe kanalis – meie põhiliseks mängumaaks on veeb. Seesama blogi, Facebook jne.
Punane Pühapäev pidi olema sooduskampaania. Mitte aga selline tavaline ale, kus vaid valitud tooted soodsamate hindadega on. Me tahtsime, et absoluutselt kõik oleks odavam. Selliseid kampaaniaid poodides üldjuhul ei näe. Ma ei teagi, kas mõni suurem poekett on kunagi midagi sellist üldse proovinud. Miks ei ole? Aga seepärast, et see on äärmiselt libedale teele minek. Alati on poodides tooteid, mille hinnast kannatab teha mitukümmend protsenti allahindlust. Samas on poodides aga alati ka selliseid tooteid, mille hinnast kannatab teha väga vähe või mitte üldse allahindlust. See tähendab, et kogu kaupa ühe soodusprotsendiga müües võib tekkida olukord, et lõpuks on kasumi asemel kahjum.
Me võtsime selle riski. Mõttevälgatusest Punase Pühapäevani oli jäänud napilt poolteist nädalat ning nüüd oli tarvis välkkiiret tegutsemist, et valmis saada reklaamid ja tehniline pool. Me oleme Photopointis harjunud ideid ülikiirelt ellu viima – need kogemused tulid kasuks ka nüüd. Niivõrd laiaulatuslik hindade muutmine ei olnud lihtne ülesanne. Teoreetiliselt oli see küll mitmete nippidega võimalik, kuid testimisvõimalust ei olnud. Nii pidime me lihtsalt lootma, et kõik südaööl vastu Punast Pühapäeva toimima hakkab.
Ja ennäe – kõik hakkas toimima. 25. novembri esimesel sekundil algas Punane Pühapäev Photopointi veebipoes, kus kõik hinnad kukkusid tavahindadest -20%. Veebimüügi spetsialistid Elari ja Anton vorpisid südaööst alates arveid teha, sest veebipoodi oli juba kogunenud mitusada huvilist. Pühapäeva hommikul läks möll lahti Photopointi kauplustes. Huvilised seisid järjekordades, ilmutati pilte ja vaadati kaameraid. Veebis jätkus tunglemist kuni südaööni. See oli tõepoolest täpselt nii nagu välja kuulutatud – Photopointi kõigi aegade suurim soodusmüük.
Võid olla kindel, et Punane Pühapäev tuleb taas. Millal täpselt, kuidas ja milliste hindadega – seda me veel ei tea. Küll aga teame me, et on palju inimesi, kellele meie ettevõtmine meeldis. Paljud said endale soovitud tehnikaseadme soodsamalt, paljud said varakult valmis varuda mõne jõulukingi. Aitäh teile! Tänu teile oleme me olemas ja tänu teile saame ka tulevikus teha palju huvitavat.
Punane Pühapäev Tartu Lõunakeskuse Photopointis
Kaader Tartu Eedeni Photopointist
Veebipood ei maga. Punane Pühapäev. Õhtul kell 20:00 – Photopointi peakontoris. Siin ei kustu tuled täna enne südaööd kohe kindlasti.
Punane Pühapäev. Õhtul kell 20:00 – Photopointi peakontoris. Elari ja Anton vormistamas veebipoe tellimusi. Tõin Antonile Coca-Colat, sest öö tuleb pikk :)
(1326)
Kommentaarid