Asudes lugema internetivaidlusi teemal, kas parim mänguplatvorm on PlayStation, XBox või PC, võiks kõrvale võtta suurema kannu kohvi sest juttu jätkub kauemaks. Kui vägikaikavedu Sony ja Microsofti konsoolide vahel on üsna iseenesest mõistetav, peavad siiski kõik tõdema fakti et mängimine arvuti peal on põhjapanevalt erinev, seda just sisendi osas – klassikaliset käib see hiire ja klaviatuuriga. Et aga pakkuda konsoolidega sarnast mängukogemust, saab arvutiga kasutada samuti mängupulti – just sellist nagu käesolev Speedlink Strike.
Loosimine on lõppenud, Random.org valis võidunumbriks 12 ja puldi saab endale Ingvar! Võtame võitjaga ühendust.
Igal endast lugu pidaval arvutimängul on olemas võimalus kasutada mängupulti. Tegelikult luuaksegi enamus mänge eeskätt konsoolidele, ning kui need turule lastud, siis kohandatakse konsooliversioon PC’le. Seda kusjuures tehakse sageli kiiruga ja koperdades, ning mängides kumab ikkagi läbi see, et ta ei ole päris klaviatuuri ja hiire jaoks mõeldud. See on just üks põhjustest, miks võiks proovida arvutiga mängides pulti. Näiteks GTA IV arvuti esmaväljalaskes oli üht missiooni võimatu läbida, kuna seal vajaminevaid käsukombinatsioone ei olnud õigesti klaviatuurile ümber sätitud. Assassin’s Creed mängusarjas on isegi pidevalt ekraanil kuvatavad põhikäsu nuppude ikoonid sama asetusega, kui nupud mängupuldil, seda ka PC versioonis, ning sarja viimases mängus Black Flag on unustatud luua võimalus klaviatuuri ja hiirega valida relvaks viskenuga. Mõlemad on iseenesest küll väga head mängud.
Kujult on Speedlink Strike väga sarnane PS2/PS3 kontrolleritega, ka kõik nupud on praktiliselt samas asukohas ning käes on ta mugav. Kokku on puldil 10 nummerdatud klahvi, neli suunaklahvi (D-pad), kaks analoogkangi ning analog ümberlülitusnupp D-padi jaoks. Sellega saab valida, kas suunaklahvid toimivad autonoomselt või dubleerivad vasaku analoogkangi funktsioone nuppude kujul. D-pad on kaheksasuunaline, seega hoides all kahte nuppu, on võimalik liikuda diagonaalis. Pult on varustatud vibratsioonimootoriga, mis raputab pulti kui sa saad kuuliga pihta või sõidad autoga vastu seina.
Mängupuldi põhiline eelis klaviatuuri ees on see, et absoluutselt kõik nupud on alati sobivast sõrmest vähem kui sentimeetri kaugusel. Kõige kiiremat reageerimist vajavad käsud peaks seadistama nende nelja nupu alla, mis on puldi esiküljel (nupud 5-8), kuna neile on igaühele eraldatud täiesti oma sõrm, samas kui puldi pealmisel poolel askeldatakse kõikidel nuppudel pöialdega. Klaviatuuril peab väga ettevaatlik olema, mis nuppudele mis funktsioonid määrata, muidu peab kohati lausa üliinimlikku sõrmeballetti tantsima. Juhtpuldil on iga asetus kasutatav, lihtsalt harjuma peab.
Need on analoogkangid ja on järgmine eelis juhtpuldi kasuks. Klaviatuuril on igal nupul ainult kaks asendit – signaal on/signaali ei ole. Analoogkangidel on aga nii suund kui ka ulatus sujuvalt muudetavad. Seega saab joosta igas suunas, mitte ainult kaheksas(enda vaatenurga suhtes), ja kurvis saab gaasi anda mõõdukalt. Päris paljudes mängudes võib sellest kasu olla.
Pult käib arvuti külge peaaegu kahemeetrise tugeva USB kaabliga. Teda saab kasutada ilma driverita aga kõikide funktsioonide kaustamiseks, nt. vibratsioon, saab Speedlinki lehelt tõmmata ka driveri.
(1835)
Kommentaarid