Photopointi ajaveeb. Sinu võti arvuti-, foto- ja muu digitehnika maailma

Huawei jäi haledalt vahele: reklaamis näidatud nutitelefoni selfied pildistati tegelikult peegelkaameraga

Uuemad tippklassi nutitelefonid nagu Apple iPhone, Samsung Note või Huawei lipulaevad pildistavad pilte, mida mõne aasta eest nutitelefonidest unistadagi ei osanud. Päris peegel- või hübriidkaameratega need fotod pildikvaliteedi poolest aga ei võistle. Fotograafid teavad seda, Huawei samuti. Miks muidu esitas see Hiina elektroonikatootja oma uues reklaamvideos profiklassi peegelkaameraga tehtud fotosid nii, nagu need oleks pildistanud hoopis Huawei Nova 3 nutitelefon.

 

Huawei poolt Egiptuse turule tehtud reklaamvideoga oli kõik toredasti korras. Seda aga ainult niikaua, kui videos üles astunud kena näitlejatar postitas oma Instagrami kontole mõned kaadritagused fotod (nüüdseks kustutatud). Ühel nendest fotodest oli näha selfie tegemise hetk, kus meesnäitleja hoidis lihtsalt oma tühja kätt ette sirutatuna, samal ajal kui selfie-foto tegi hoopis fotograaf – statiivile asetatud profikaamera (ilmselt Canoni 5D seeria) ja fiksobjektiivi komplektiga.

 

Foto “kaadri tagant”

Kaader videost

Tõsi – Huawei ei maini kordagi – ei videos ega ka mujal – nagu oleks reklaamis nähtavad fotod pildistatud Nova 3 nutitelefoniga. De jure võib kõik isegi korras olla, de facto on aga Huawei üldsusele valetanud, sest reklaam jätab vaatajale mulje, nagu oleksid selfie’d pildistatud Huawei nutitelefoni eesmise kaameraga. Internetikommentaatorid sellist asja andeks ei anna ja tambivad Huaweid YouTube’i video all nii kuis jaksavad.

See pole ka Huaweil esimene kord niimoodi peegelkaamerafotode kasutamisega vahele jääda. Kahe aasta eest jäi ettevõte samuti vahele, kui keegi Huawei P9 näidisfotona esitatud pildi EXIF infot uurides leidis, et foto on pildistatud hoopis Canon 5D Mark III peegelkaamera ja paartuhat eurot maksva objektiiviga.

Siinkirjutaja soovitab mitte kurjaks saada, vaid võtta asja veidi leebemalt ja kasutada kainet mõistust reklaamide tõepärasuse hindamiseks. Reklaaminduses on ju kombeks veidi (või siis palju) liialdada, selleks, et point paremini esile tuleks. Teate küll neid reklaame, kus mustusekorra all olev elektripliit ühe lapitõmbega säravvalgeks muutub või t-särk võluväel veel puhtamaks saab kui poest ostes. Kõik me ju teame, et reaalses elus asjad nii lihtslt ei lähe. Et see on lihtsalt reklaam. Samamoodi ei tasu loota, et nutitelefon täpselt nii ilusaid endlipilte pildistab, nagu meile reklaamis näidatakse.

Allikas: Petapixel.

(2984)

Postitus meeldis?
Telli iganädalane kokkuvõte parimatest lugudest meilile
.
.

Sarnasel teemal artiklid

Kommentaarid

Samast kategooriast

Viimased kommentaarid

"https://eki.ee/dict/ekss/index.cgi?Q=globaalne Kogu meie planeeti hõlmav katik. Vinge värk ;) "

Kala, Sony a9 III on revolutsiooniline täiskaader hübriidkaamera

"Aitäh trükiviga märkamast ning nüüdseks on see ka parandatud. "

Jürgen Veerme, Fotosessioonil – kaasas Tarmon 35mm f/2.8 Di III OSD ja Tarmon 24mm f/2.8 Di III OSD

"Mis loom see Tarmon on, photopoint? Päris häbiväärne tooteesitlus. "

Taara, Fotosessioonil – kaasas Tarmon 35mm f/2.8 Di III OSD ja Tarmon 24mm f/2.8 Di III OSD

"Tere! Aitäh tähelepanu pööramast - tegemist on siiski EU tüüpi väljundpesadega, ..."

Jürgen Veerme, Ole eriolukordadeks valmis koos Zendure akupank-laadimisjaamaga

"Piltide alusel AC väljundpesad ei ole EU tüüp, kas müütegi ..."

Merike Linnamägi, Ole eriolukordadeks valmis koos Zendure akupank-laadimisjaamaga