Vitec Group – korporatsioon, kelle valduses on juba Manfrotto, Gitzo, Lastolite jms tuntud kaubamärgid – on nüüd lisanud oma portfooliosse ka Joby ja Lowepro. 10.3 miljoni dollari suurune tehing Dayman Group ja Vitec Group vahel kuulutati avalikult lõppenuks 28ndal septembril ja sellega läksid uue omaniku valdusesse nimetatud brändide patendid, oskusteave, tehased, müügikanalid ja kõik muud varad.
Lowepro kaubamärk fotohuvilistele pikemat tutvustamist ei vaja – see on üks maailma suuremaid ja tuntumaid fotokottide tootjaid. Joby on tuntud eelkõige oma Gorillapod ministatiivide poolest. Need on ümaratest jätketest koosnevad painduvad statiivid, mida saab igale poole torude jms külge kinnitada.
Kuna mõlemad tegevussuunad – fotokotid ja mobiilsed statiivid – on Vitec Group–il juba olemas, siis peituvad ostu motiivid ilmselt mujal. Tõenäoliselt toimus tehing just nimelt Lowepro omistamiseks ja Joby on siin lihtsalt väiksem kõrvalsaadus. Vitec ise nimetab tehingu ajendiks soovi tugevdada oma müügivõrku USA-s, sealhulgas selliste suurte edasimüüjate juures nagu Apple, Amazon ja B&H. Lisaboonusena kõrvaldab tehing muidugi ka suure konkurendi fotokottide alal.
Pärast fotokottide valmistaja Kata ostmist 2014. aastal hakkas Manfrotto Kata fotokotte müüma enda kaubamärgi alt. Lowepro on liiga suur ja tuntud bränd, et seda kaotada. Ametlikus pressiteates antakse teada, et Lowepro jääb endiselt fotokottide turuliidriks. Uus kaubamärk täiustavat suurepäraselt Vitec fotokottide valikut. Kui Lowepro fotokotid on suunatud pigem fotograafidele kes tegutsevad metsas ja maastikul, siis Manfrotto fotokotid valmistatakse pigem tänaval ja stuudios pildistavate profifotograafide vajadusi silmas pidades.
Allikas: Dpreview
(338)
Kommentaarid