Instagram on väike, 12 töötajaga veebiprojekt San Fransiscos. See ei ole veel jõudnud tähistada oma teist sünnipäeva ning ei teeni oma teenuselt kasumit. Facebooki jaoks on Instagram aga väärt miljardit dollarit. Just nii palju – raha ja aktsiate summana maksab maailma suurim ja mõjuvõimsaim sotsiaalmeediahiid, et teha Instagram enda omaks.
Oma olemuselt on Instagram pisut enamat kui rakendus, mis pildistatud fotosid coolimaks muudab ja neid jagada aitab. Tegelikult on Instagram juba iseeneses väike sotsiaalmeediakanal, sest rakenduse kasutajad ei pea pilte jagama väljaspoole vaid saavad neid jagada ka ainult teiste Instagrami kasutajatega. Sellisena on see programm vaadeldav kui Facebooki konkurent. Pealegi veel väga kiiresti kasvav konkurent. Vähem kui kahe aastaga on Instagram`i kasutajaskond kasvanud 30 miljoni inimeseni, kes laevad iga päev üles enam kui 5 miljonit fotot.
Muidugi ei ole Facebooki keerukal süsteemil mobiilsete seadmete vallas väga hästi läinud ning muidugi soovib firma seda poolt Instagram`iga paremaks muuta. Kuid kindlasti ei ole Instagramis mitte midagi sellist, mille loomine Facebookile endale üle jõu käiks. Ühe miljardiga kõrvaldab sotsiaalmeediahiid lihtsalt ühe potentsiaalse konkurendi. Ongi kõik.
Nii Instagram kui ka Facebook on pärast tehingu väljakuulutamist korduvalt kinnitanud, et Instagram jääb olemuselt Facebookist lahus olevaks rakenduseks. Muidugi muutuvad kaks platvormi senisest enam seotumaks, kuid see olevat ka kõik. Miljardidollariline tehing saab toimuma käesoleva kvartali lõpus.
Loe Instagram rakendusest lähemalt eelmise nädala “Nädala rakendus Androidile” rubriigist.
(172)
Kommentaarid