Hiljuti tuli Google välja uudisega, mille innovatiivsus ja uudsus vapustasid nii võhiklikke ja tehnikakaugeid inimesi kui paadunud huvilisi. Täna, irooniliselt just 1. aprillil, väljastati Google NoseBETA, mille kallal oli suurfirma juba pikemat aega töötanud. Google’i sõnul oli beeta-versiooni väljalaskmise peamiseks eesmärgiks saada vajalikku informatsiooni ja vastukaja selle funktsionaalsusest, kasutajasõbralikkusest ja üleüldisest toimimisest, et rakendada seda kõike juba 31. juunil väljastatavatele iseäralikele nutitelefonidele ning tahvelarvutitele. Just nende seadmete turule saabumist peavad eksperdid pärast Apple’i tähelendu järgmiseks suureks hüppeks meie niigi kiiresti muutuvas tehnikamaailmas.
Photopointi arendusmeeskond eesotsas Anar Kandlega suutis võimatu teha võimalikuks, sest märtsikuu jooksul toimunud läbirääkimiste käigus suudeti sidemeid sõlmida vägagi kogenud ja tuntud partneriga. Alates 31. juunist jõustub 3-aastane leping Google’iga, mis annab Photopointile maaletooja ainuõiguse hakata kauplema Google Nose’i funktsiooniga mobiilseid seadmeid. Teisisõnu, juba juuli algusest hakkame müüma neidsamu seadmeid, mille abil on võimalik tunda lõhnu kasvõi kümnete tuhandete kilomeetrite kauguselt, olenevalt partneri asukohast.
Juba vähem kui 3 kuu pärast kõikidest Photopointi esindustest leitavad Androidi-põhised nutitelefonid ja tahvelarvutid kasutavad Android Ambient Odour Detectionit [eesti k. – Androidi Ümbritsevate Lõhnade Jälitamine], mis lubavad Google’il koguda erinevaid lõhnasid üle kogu maailma. Kuigi näiteks Street Sense abil on miljonite atmosfäärikilomeetrite kaupa lõhnasid autodesse immutatud ja neid ära märgistatud, siis palju kohti on veel avastamata, mistõttu hakkab seadmete levides süsteem end ise arendama, sest need võimaldavad lõhna automaatselt telefoni salvestada ning samaaegselt kohe üldisesse süsteemi saata. Lisaks kõigele muule paigaldatakse seadmetesse kõrg-resolutsiooniline SMELLCD™ 1.8+, mis muudab ühest seadmest teise liikuvad lõhnad täpseks ja hoiab neid kontrolli all.
![]() |
![]() |
![]() |
Kuidas see täpselt toimib? Lihtsaim seletus on see, et Google Aromabase’i abil suudetakse footoneid infrahelilainetest eraldades moodustada ajutisi molekule, mis imiteerivad mingit kindlat lõhna.
Täna käivitatud Google NoseBETA võimaldab inimestel otsida netist oma otsingumootori kaudu kõiksugu lõhnu: olgu see siis värskelt prinditud raamatu, mõne maitsva toidu või millegi tülgastava, näiteks trennijärgse riietusruumi lõhna. See on aga algne versioon, mistõttu tahetaksegi leida kõiksugu vigu, et neid juba varases staadiumis parandada. Suurfirma on ka hoiatanud, et kuna väga paljud katsetavad uudset võimalust just täna, võib serverites esineda rikkeid ja kõik ei pruugi toimida nii, nagu peaks.
Samas on Google lubanud, et hiljemalt 20. maiks peaksid praegused probleemid olema parandatud ja uutele nutitelefonidele ja tahvelarvutitele probleemideta paigaldatud. Seetõttu võib väita, et kui kõik läheb plaanipäraselt, võib juba suve keskpaigast hakata tänavapildiski leidma erinevaid seadmeid, millel on juures unikaalne funktsioon, mis saab tulevikus arvatavasti et populaarseimaks Google’i müügiartikliks.
Rohkem informatsiooni Google NoseBETA praegustest funktsioonidest ja olemasolust saab Google Nose’i ametlikult veebilehelt.
(501)
Kommentaarid