Kui aastate eest levis eelarvamus, et Internetist on endale ikka maru veider tooteid osta ja kuidas üldse saakski kedagi võõrast usaldada, siis varsti-varsti on käes see aeg, kui teistusugust elu on raske ettegi kujutada!
Tulevikus on need uunikumid! |
Viimaste päevade jooksul on tehnikamaailmas üheks suurimaks uudiseks olnud Adobe otsus seisatada vägagi elegantselt karbistatud Creative Suite’i ja Acrobati tarkvarade müük. Rahvusvahelise suurfirma poolt on tegu ilmselge suunaga liikuda aina innovaatilisemate ja kaasaegsemate lahenduste poole: nüüd saab vajaliku kauba – praegusel juhul Creative Suite’i ja Acrobati tooteid – netist ilma igasuguse pakendamiseta kätte. Niivõrd pöördelist liigutust võib pidada suisa ühe ajastu lõpuks ja teise alguseks: varasemalt igati tavapärane füüsiline kaup on jõudsasti asendumas digitaalsega, mida pea igaühel vägagi efektiivselt ja lihtsalt võimalik hankida.
Eeldatavasti on alates 1. maist eelmainitud tarkvara avalikkusele kättesaadav üksnes elektrooniliselt ja tellimusepõhiselt. Taolise otsuse vastuvõtmise abil proovitakse aga samaaegselt suurendada meeletu potentsiaaliga Adobe Creative Cloudi tähtsust. Selle pilvepõhise teenuse eesmärk on muuta Adobe teenuseid interaktiivsemaks, pakkudes inimestele tellimusepõhiselt nii sellesama lettidelt kaduva Creative Suite’i funktsioone kui ka erinevaid pilvepõhiseid teenuseid ja lisavõimalusi failide jagamise ja nende avaldamise näol.
Adobele ebatavalise hinnasüsteemiga Creative Cloudi suurim pluss on see, et toodete kasutamiseks ei pea koheselt tasuma täit litsentsi maksumust, vaid neid saab igakuuliste maksetega pidevalt uuendada. Kui ainuüksi Photoshop CS6 828.57€ eest peaks ühekordselt välja käima ligi 850 eurot, siis Creative Cloudis on sama toote kasutamise eest vaja maksta 20 dollarit (~15 eurot) kuus. Kõikide Creative Cloudi rakenduste kasutamiseks kulub kuus aga 50 dollarit (~39 eurot), mistõttu oleks suurematel tarkvara kasutajatel mõttekas endale kohe alguses täislitsents soetada.
Kõigest sellest võib jääda mulje, et Adobe nii radikaalse otsuse puhul on tegu pelgalt esimese sammuga suurema digitaliseerimislaine suunas. Tundub, et vaikselt ongi otsa saamas nn vanad head ajad, kui poest sai endale arvuti jaoks kas mõni uhke mäng või programm soetatud, kodus õhinaga pakendit avatud ning seda kõike uudishimuga uuritud. Olgugi et netist ostes on toote funktsionaalsus täpselt sama, ei jää soetajaile mingisugust füüsilist tõestust värvilistest ja vägagi kenadest pakenditest endist.
Teadmiseks aga kõigile neile, kellele füüsilised Adobe tooted meeldivad: Photopointi esindustest ja netipoest võib leida mitmeid tarkvaraprogramme, mis endale loovat ja entusiastlikku omanikku ootavad:
(1851)
Kommentaarid