Photopointi ajaveeb. Sinu võti arvuti-, foto- ja muu digitehnika maailma

Kuidas hakata velograafiks

© tekst ja fotod – Veljo Runnel

Reisimise ja pildistamise ühitamine on lihtne, kui istumise all on neljarattaline sõiduk. Lae pagasiruum kola täis ja kui jõuad õigesse kohta, siis vali välja, mida hetkel vaja läheb. Kui aga sõiduk on kaherattaline, peab enne sõitmist veidi rohkem mõtlema, mida ja kuidas kaasa võtta.

Jalgratas transpordivahendina on omamoodi loomingulise inspiratsiooni allikas. Tundes enda ümber õhku, hääli, niiskust, külma-sooja, on sageli valmisolek tabamatule pihta saada suurem. Autoga sõites tiirlevad mõtted paratamatult rohkem või vähem sihtpunkti ümber ning ümbritsev vilksatab märkamatult mööda.

Rattaga jõuab samuti märgatavalt kiiremini edasi kui jalgsi, aga pilk jõuab tabada rohkem kui autoaknast. Kui on valida ratta ja auto vahel, siis on väga lihtne auto kasuks otsustada, aga ratta valimine annab suure tõenäosusega rohkem emotsioone ja reisimõnu.

Nüüd aga olulise juurde – kuidas tehnika kaasa võtta? Olen näinud, kuidas rattur, kellel fotoaparaat kaelas ripub, kukub. See ei olnud just kõige meeldivam vaatepilt. Ilmselt on vaja tehnika mingil kombel sõidu ajaks pakkida. Kui olete laia profiiliga huvifotograaf, siis kipub kaasavõetava tehnika nimekiri minema pikemaks, kui ratta üldpikkus. Kuhu see siis panna?

Füüsiliselt vastupidav ja kannatusi vapralt taluv fotograaf võib fotoseljakoti täis laduda, selga visata ning reisiks tarviliku muu kraami pakiraamile rattakotti panna. Arvatavasti ajab sellise varustusega sõit hirmsasti higistama ning teil peab lisaks veel märgatav kogus vett kaasas olema.

Kui aga üritada veidi kergemalt läbi ajada, tasuks kolm korda mõelda, mida reisilt ootate ja millist varustust kõige rohkem vaja läheks. Võib-olla piisaks ainult ühest objektiivist? Võib-olla ei peagi statiivi kaasas olema? Kui armastate videvikuvaateid või suure sügavusteravusega makrovõtteid, läheb statiivi vaja. Et sõit kergem oleks, võiks investeerida mõnda väikesesse, aga tugevasse statiivi, millega hädapärast ka maastikku pildistada saab.

Mitme objektiivi asemel võib kaasa võtta ühe hea toru ning vaherõngad ja telekonverteri. Ühe hea näitena võiks tuua Canoni 70-200 F4 8.99€ objektiivi, millega vaherõngaid kasutades saab mõistlikku “poolmakrot” teha ja telekonverteriga ka looma-lindu pildistada.

Igaks juhuks võiks kaasa võtta ka elementaarsed tehnika puhastusvahendid – õhupumba ja objektiivi puhastuslapi. Kui objektiivi vahetades satub peeglikambrisse tolmu, siis saab õhupumba abil selle välja puhuda, nõnda väheneb tõenäosus, et tolm edasi sensorile pääseb.

Suure seljakotiga on rattasõit äärmiselt ebamugav, seetõttu soovitan võimalikult palju kasutada ratta külge kinnitatavaid kotte. Fotoaparaadi võib põhiobjektiivi ja hädavajaliku lisavarustusega (varumälukaardid, akud, filtrid, kaugpäästik, välklamp jms) hoopis foto-vöökotti 181.87€paigutada, mis sõidul selja poole on pööratud. Selliseid kotte ei ole küll palju, kuid enamus fotokottide tootjaid pakub mõnda taolist.

Võib kaaluda ka kergema matkaseljakoti 209€ kasutamist, mille seljaosa kaardub seljast eemale. Sel puhul peaks fotokraami kuidagi polsterdama ja organiseerima. Fotokottide sisemust annab enamasti vahepaneelidega jaotada.

Tegelikult oleks pidanud kõigepealt alustama sellest, kui pika retkega on tegemist. Ühepäevase sõidu puhul pole ju kaasa vaja tassida telki, magamiskotti, matti. Siis võib keskenduda fototehnikale ning jälgida, et oleks kaasas piisav kogus joogivett, toitu ning rehviparanduseks vajalikud atribuudid. Ühepäevast retke ei maksa liiga pikaks venitada, muidu läheb põhiaur sõitmisele ja looduse nautimine-pildistamine jääb tahaplaanile.

Reisi saab optimeerida lühemaks, kui teatud vahemaid rongiga katta või hoopis ratas auto peale laadida ning meeliskohale lähemale sõita.

Kivi kotti, nael kummi ja tolm sensorile!

Taolised teed on autosõidul nuhtluseks, rattaga aga on väga mõnus vaikselt edasi kulgeda ja pildimotiive otsida.

Kuidas ühe objektiiviga hakkama saada: keera ette telekonverter ja tuleb selline pilt…

…ning vaherõngastega tuleb selline pilt.

Ka see pilt on tehtud rattaretkel, viimase õhtuvalgusega. Peale klõpsu võis hakata kojusõidule mõtlema

Fotograafi ratas puhkab peale pikka sõitu. Ratta kõrval võib märgata teede kaarti, mis on pikemate retkede puhul hädavajalik.

(315)

Artiklis kirjeldatud tooted:
Nextbase 15-S digi pildiraam 8" Nextbase 15-S digi pildiraam 8" ekraan: 4:3 TFT LCD, 800 × 600 pikslit kaardid: SD, MMC, MS, MS-PRO, xD, USB-Stick failiformaat: JPEG, BMP slaidiesitlus mõõdud: 203 × 152 × 23 mm kaal: 500 g.
Manfrotto valgustistatiiv 1004BAC
  • Kompaktne alumiiniumist valgustistatiiv
  • 4-osaline kesksammas
  • Maksimaalne kõrgus: 366 cm
  • Kannab kuni 9 kg raskust
  • Varustatud õhkamortisaatoritega
209€
Pildiraam Memory 30x45, pruun
  • Kvaliteetne Victoria Collection pildiraam
  • Täispuidust pruuni liistuga
  • Riputusaasad seinale kinnitamiseks
  • Ideaalne suurte fotode raamimiseks
  • Mahutab 30×45 cm / A3 foto
8.99€
Postitus meeldis?
Telli iganädalane kokkuvõte parimatest lugudest meilile
.
.

Sarnasel teemal artiklid

Kommentaarid

Samast kategooriast

Viimased kommentaarid

"https://eki.ee/dict/ekss/index.cgi?Q=globaalne Kogu meie planeeti hõlmav katik. Vinge värk ;) "

Kala, Sony a9 III on revolutsiooniline täiskaader hübriidkaamera

"Aitäh trükiviga märkamast ning nüüdseks on see ka parandatud. "

Jürgen Veerme, Fotosessioonil – kaasas Tarmon 35mm f/2.8 Di III OSD ja Tarmon 24mm f/2.8 Di III OSD

"Mis loom see Tarmon on, photopoint? Päris häbiväärne tooteesitlus. "

Taara, Fotosessioonil – kaasas Tarmon 35mm f/2.8 Di III OSD ja Tarmon 24mm f/2.8 Di III OSD

"Tere! Aitäh tähelepanu pööramast - tegemist on siiski EU tüüpi väljundpesadega, ..."

Jürgen Veerme, Ole eriolukordadeks valmis koos Zendure akupank-laadimisjaamaga

"Piltide alusel AC väljundpesad ei ole EU tüüp, kas müütegi ..."

Merike Linnamägi, Ole eriolukordadeks valmis koos Zendure akupank-laadimisjaamaga