Kui Google oma Chrome OS-iga varustatud rüperaaliga turule tuli, olid kõik kohad juba erinevaid arvuteid täis – lauaarvuteid, sülearvuteid ja tahvelarvuteid. Eksperdid ja ajakirjanikud jagunesid uustulnuka suhtes laias laastus kaheks. Esimesed ennustasid Chromebookile kiiret, kuid üürikest edu sarnaselt komeedina üle arvutitaeva lennanud netbookidega. Teine grupp seevastu hellitas (või hellitab senini) lootust kroomiraamatu pikale ja pidevale edukäigule. Värskele infole sügavalt silma vaadates võib järeldada, et vähemalt esialgu oli õigus viimastel.
Vähemalt Ameerika ärikasutajate seas on Chromebooki edu olnud igati väljapaistev. NPD Grupi uuring näitab mitmeid huvitavaid trende. Nii on ärikasutajate seas langenud tavapäraste so lauaarvutite, Windowsi ja OS-iga sülearvutite ning isegi online casino iPadide müük, tõusnud on aga ülejäänud tahvelarvutid ning eriti tormilise tõusu on teinud just Chromebook. Ülimalt muljetavaldava tõusu sealjuures. Kui näiteks androiditahvlite müük on viimase aastaga tõusnud kahekordseks ning Windowsiga tahvlite müügi kasv on olnud ligi kolmekordne, siis Chromebookide müük ärikasutajatele on kasvanud tervelt 48 korda. Kokkuvõtlikult oli müüdud Chromebookide kogus 9,6% kõigist ärikasutajatele müüdud arvutitest. Androidiga tahvlite müügikogus oli 8,7% ning Windowsiga tahvelarvuteid oli vaid 2,2% arvutite üldkogusest. Seda, kas Chromebooki näol tegu on jätkuva menukiga või on selle populaarsus vaid ajutine, näitab juba käesolev ja ehk ka järgmine aasta.
Allikas: Engadget
(1176)
Kommentaarid