Sony täiskaader hübriidkaamerad on juba aastaid maailma parimad ning kui mõni teine tootja millegi sarnasega üllatab, siis tuuakse alati võrdluseks, kuidas uus toode on Sonyga võrreldes. See on justkui teivashüppe latt, mis on seatud 6.16m (maailmarekord) peale, ja kõigil on teada, et selle on hüpanud vaid üks mees! Sony laitmatute objektiividega on piltlikult öeldes sama lugu.
Ja nüüd on see pinev võistlus taas meie silme ees! Seekord on võistlustules Sony FE 24-70 f/2.8 GM objektiiv ja Tamron 28-75mm f/2.8 Di III RXD. Pinge on õhus.
Kommentaatorid on valmis kinnitama ettearvatavat võitu ja arutlevad, kas Tamronil on siin üldse mingit võimalust… ja siis tuleb üllatus ja sensatsioon! Kuidas on võimalik, et Tamron on teinud samasuguse hüppe, kuid ilma teibata?
Umbes sellisena võiks kirjeldada olukorda, kus (praktiliste kasutuskogemuste, kui ka mõõdetud tehniliste parameetrite järgi), on Tamron loonud Sony kaameratele magusaimasse suumivahemikku (28-75mm) maailma parima isendi jättes Sony pika ninaga!
Olin eelmisel aastal peaaegu esimene fotograaf Eestis, kes nimetatud objektiivi enda fotokotti sai – “Tamroni Reisifoto 2018” II koha autasuks!
Tänaseks, ligi 6000 pilti hiljem, olles kasutanud seda mitmetel fototöödel ja reisidel ja võin kinnitada, et Sony samaväärsele valgusjõulisele objektiivile on loodud väga soodne alternatiiv, mis mitmetes omadustes Sony isegi edestab. Ütlengi just samaväärsele, sest objektiivi põhikriteeriumid nagu teravus, valgusjõulisus ja kiirus on samas klassis Sony tippteosega.
Täheldasin, et aasta jooksul olen üksikutel kordadel vahetanud oma n.ö reisikaamera Sony A7 III ees oleva Tamron 28-75 f/2.8 RXD millegi muu vastu.
Üks nendest kordadest oli eelmise aasta pulmapildistamisel paralleelselt Sony 24-70 f/2.8 GM objektiiviga, kus umbusaldusest Tamroni vastu rentisin igaks juhuks Photopointi rendist Sony parima normaalsuumi endaga kaasa.
Pärast mõningast pildistamist sain aru, et kvaliteedieelist Sony optikast ei lisandu ning ülejäänud osa pulmapeost pildistasin juba Tamroni objektiiviga. Miks? Sest esiteks neil kahel on päris suur kaaluvahe. Sony rasked objektiivid “nõuavad”, et sa oleksid kahe käega aparaadi küljes.
Tamroni tugevaks eeliseks on sama kvaliteedi juures 300 gr kergem kaal. Võiks ju ennast lohutada, et seda pole eriti palju, kuid on suur vahe, kui see 300 gr jaotub raskuskeskmena sinu kätte ebamugavalt ja pikemaks ajaks.
Tamroni plussideks Sony ees pean veel lühimat teravustamiskaugust, mis on vaid napp 19cm ning need kaks viimast on reisidel asendamatud omadused.
Tamron omab kõiki sarnaseid teravustamis funktsioone, mis Sony lipulaevgi nagu hübriid AF, silma jälgimine AF, Direct Manual Focus ja need toimivad laitmatult.
Objektiivi ilmastikukindlust olen saanud samuti kontrollida õnnetusjuhtumi tõttu, kus see koos kaameraga uppus. Tamroni esindus tegi ülevaatuse ja selgus, et merevesi ei ole teinud ühtegi kahjustust. Mitteilmastikukindel kaamera seevastu sai tervenisti uue sisu.
Kokkuvõtteks ütlen nii et kui toome kaalukausile lisaks fotograafiliste omadustele ka suuruse, kaalu ja mitte väheolulise hinnavahe 1600 eurot, siis võiks küsida, kas Tamron on teinud vanameistrile Sonyle tuule alla. Minu vastus oleks “Jah!”.
Rene Türk on Lumiere fotostuudio asutaja, mitmeid kodu- ning välismaiseid tunnustusi pälvinud reklaami-, pulma-ja portreefotograaf. René tööde ja tegemistega saab tutvuda ning ennast kursis hoida tema Instagram’i lehel, Facebookis või veebilehel www.rene.com.ee
(525)
- 28–75 mm normaalsuumobjektiiv
- Valgusjõuline - läbiva f/2.8 avaga
- Kiire ning vaikse RXD teravustamismootoriga
- Tolmu- ja niiskuskindla disainiga
- Sony α ja NEX pool- ja täiskaader hübriidkaameratele
Kommentaarid