Tegin hiljuti otsuse üle minna Canoni peegelkaameralt Sony täiskaader hübriidkaamerale. Muidugi mõista tekkis selle otsusega vajadus soetada ka uued E-mount objektiivid. Peale pikka kaalumist sai välja valitud Sigma 24mm f/2 DG DN Contemporary ning Sigma 65mm f/2 DG DN Contemporary objektiivid, millest on nüüdseks saanud minu lemmik fiksobjektiivi kombo.
Muide, kogu Sigma “I” seeria rivistus on saadaval nii Sony E-mount kui ka Panasonic L-mount täiskaader hübriidkaameratele.
Esmased muljed
On näha, et Sigma tõesti pühendas aega igale väiksele detailile “I” seerias, et valmis meisterdada perfektsed objektiivid. Alustades disainist, millega on minu arvates väga täppi padud – objektiivide täismetallist konstruktsioon tekitab väga kindla tunde ja teeb nende käsitlemise tõeliselt meeldivaks.
Objektiivikarbi seest leidsin ka ühe huvitava lisandi, mis koheselt mu pilgu püüdis ja mida ma veel varasemalt kohanud ei ole. Nimelt on Sigma eraldi oma “I” seeria jaoks loonud lisaks klassikalisele objektiivikorgile ka täiesti uue disainiga metallist magnetilise korgi. Olen kogu kasutusperioodil vaid seda kasutanud ja ütlen kohe, et magnetilist korki on palju mugavam ja kiirem eest võtta ning tagasi panna – väike ajasääst siiski!
Üks disainiomadus, mida ma veel kindlasti mainimata ei saa jätta on manuaalne avarõngas – see on suurepärane omadus, mille leiad ka Sony enda tippklassi objektiividelt.
Mulle on isiklikult rõnga abil ava muutmine jätnud väga meeldiva mulje ning ütleks isegi, et eelistan nüüdsest seda meetodit kasutada ava seadistamiseks. Selle keeramine on just piisavalt raske, et ava kogemata paigast ei seadistaks, kuid on siiski lihtne, mugav ja väga põneva klõpsamisheliga – Sigma kutsub seda “sõltuvust tekitava puute ja juhtimisega” avarõngaks. Kui sulle ava muutmine läbi objektiivi huvi ei paku, siis on võimalik seda keerata lihtsalt “A” ehk automaatse režiimi peale – see tähendab, et ava juhtimine käib läbi kaamera.
Muide, mõlemal 24mm ja 65mm objektiivil on sama filtrikeerme läbimõõt (62mm), mis on filtrikasutajatele üks väga suur pluss – see tähendab, et mitme objektiivi jaoks pole vaja mitut erineva läbimõõduga filtrit ega vaherõngaid. Tänu sellele on võimalik säästa tõsist raha, sest olenevalt filtrist võib nende peale kuluda mitusada eurot. Samuti märkasin, et 62mm ei ole kõige populaarsem filtrikeere, mille tõttu on filtrite kättesaadavus nigelam kui nt. populaarsemal 67mm läbimõõdul.
Pildikvaliteet ja “käed küljes” kogemus – Sigma 24mm f/2 DG DN
Valisin enda lainurk objektiiviks Sigma 24mm f/2 DG DN, sest tunnen, et sellest midagi laiemat ei ole minu jaoks eriti otstarbekas. Leian, et täiskaadri ees on 24mm piisavalt lai, et saaksin tegeleda maastiku- ja tänavafotograafiaga, samal ajal pildistada siseruumides ning miks ka mitte teha mõned omapärasemad portreefotod.
Teadsin juba eelnevalt, et Sigma toodab mõningaid parimaid objektiive turul ja 24mm f/2 DG DN ei ole siin kohal erand. Selle abil olen suutnud saavutada suurepäraseid fotosi nii teravuse, bokeh kui ka värvide poolest!
Kuid nagu enamus lainurkobjektiividega, siis tuleb teadlik olla moonutamisest. Kuigi see ei pruugi igas kaadris olla nähtav, siis võib ette tulla stsenaariumeid, kus moonutus jääb silma (enamasti sirgjooni sisaldavates fotodes objekte lähedalt pildistades). Õnneks on tänapäevaste fototöötlus programmidega võimalik see mure sekunditega korda teha, mistõttu ma ei näe eriti põhjust selle pärast muretseda.
Sigma 24mm f/2 DG DN kasutab teravustamiseks samm-mootorit, mille abil on fokusseerimine ülivaikne, mis teeb sellest vägagi sobiva valiku ka videograafidele. Samuti toetab antud objektiiv Sony kaamerate näo- ja silmatuvastust, mis on minu kasutusperioodil alati väga sujuvalt, kiirelt ja täpselt töötanud.
Julgen soovitada Sigma 24mm f/2 DG DN objektiivi fotograafile, kellel puudub veel hetkel lainurk ja kes väärtustab objektiivis ka teisi aspekte kui lihtsalt selle pildikvaliteet – ehk ka disain, funktsionaalsus, kompaktsus ja lisatarvikud.
Pildikvaliteet ja “käed küljes” kogemus – Sigma 65mm f/2 DG DN
Valides kitsamat fiksobjektiivi enda komplekti, siis kaalusin tükk aega 85mm fookuskaugust. Lõpuks langes otsus siiski Sigma 65mm f/2 DG DN kasuks selle omapärase fookuskauguse tõttu ja mida rohkem ma selle kohta uurisin, siis seda rohkem tundus see loogilisem valik minu jaoks.
Tihtipeale jääb 85mm minu pildistamiseste jaoks lihtsalt liiga kitsaks, aga samas midagi laiemat nn. 50mm jääb liiga laiaks ja ei paku piisavalt compressionit – seega tundus 65mm nagu perfektne keskpunkt.
Esimene kord, kui ma 65mm f/2 DG DN objektiiviga tehtud pildid arvutisse laadisin, siis olin täiesti vaimustuses nähes neid suuremal ekraanil.
See on kõige teravam objektiiv, mida kunagi olen kasutanud!
Samuti on suurema compression’i tõttu subjektid palju rohkem eraldatud ja f/2 avaga olen oma fotodel suutnud saavutada ka väga kauni bokeh efekti.
Selle sees paikneva samm-mootoriga on autofookus väga kiirelt reageeriv ja ei ole mind kunagi alt vedanud. Ligi kõik minu fotodest, mis sellega tehtud sai on jäänud täpselt fookusesse, kuid siin mängib päris suurt rolli ka kaamera ise. Ning nagu 24mm f/2 DG DN objektiiviga, siis on sellel samuti toetatud näo- ja silmatuvastus, mis on portreefotode tegemisel väga suureks abiks olnud.
Sigma 65mm f/2 DG DN objektiivist on saanud minu kõige enam kasutatud toru, mida kasutan portreefotodeks ning üleüldse close-up kaadriteks igasugustes fotograafiažanrites. Selle teravus, valgusjõulisus, bokeh ja teravustamine on kõik absoluutselt vapustav ja soovitan seda kaaluda kõikidel Sony ja Panasonic täiskaader hübriidkaamerate kasutajatel.
Miks valida need kaks fiksobjektiivi ühe 24-70mm suumobjektiivi asemel?
Mõistan, et nii mõnegi jaoks võib tunduda 24-70mm suumobjektiiv loogilisem valik kui need kaks fiksi, mis annavad vaid suumobjektiivi ekstreemsed otsad ehk 24mm ja 70mm (sel juhul 65mm). Suumobjektiiviga sa ei pea jamama objektiivi vahetusega ja peale kaubaks saad kõik vahepealsed fookuskaugused nn. 35mm ja 50mm. Küll aga otsustasin siiski nende kahe fiksobjektiivi peale jääda – miks selline otsus?
Rääkides tehnilistest andmetest, siis on fiksobjektiivid üldiselt valgusjõulisemad – need samad Sigma “I” seeria fiksid on maksimaalse f/2 avaga, kusjuures 24-70mm suumobjektiivid jäävad tüüpiliselt f/2.8 kuni f/4 vahemikku. Ehk kui sulle pakub huvi nt. portreefotograafia, kus on tihtipeale vaja suuremat subjektieraldust või ööfotograafia, kus on kaadrisse võimalikult palju valgust sisse lasta, siis tasuks pöörata silm pigem fiksobjektiivide poole.
Samuti on ka testitud, et fiksobjektiivi pildikvaliteet on reeglina teravam kui suumidel. Selle põhjuseks on enamasti see, et suumobjektiivide sees paikneb palju rohkem optilisi elemente, mis taandavad üldist pildikvaliteeti.
Küll aga minu isiklik eelistus fiksobjektiivide kohta tuleb sellest, et nende fikseeritud fookuskauguse abil olen väljas pildistades palju rohkem loomingulisem. Suumobjektiividega tunnen, et jään tihtipeale ühte kohta seisma ja lihtsalt suumin laiemaks või kitsamaks ilma palju lisamõtteta, kuidas kaadrit teistmoodi saaks paigutada. Ehk need fotograafid, kes soovivad saavutada midagi huvitavamat ja loomingulisemat, soovitaks neil samamoodi kaaluda fiksobjektiivi.
Kokkuvõte
Sigma 24mm f/2 DG DN Contemporary ja Sigma 65mm f/2 DG DN Contemporary on kaks suurepärast fiksobjektiivi, mida kavatsen enda hübriidkaamera külge keerata veel väga pikaks ajaks. Nende üleüldine disain, funktsionaalsus ja pildikvaliteet on purustanud kõik minu ootused.
Peaaegu identne disain ja kaal, sama maksimaalne ava ja filtrikeerme läbimõõt on omadused, mis teevad just need kaks fiksobjektiivi minu jaoks perfektse kombo. Kuna minu jaoks on oluline ka visuaalne pool, siis varasemalt on mind alati häirinud, et kõik mu objektiivid olid erinevatelt tootjatelt või väga erinevate disainidega, mille tõttu nad ei näinud väga omavahel kokku sobivad. Nüüd tundub terve kaamerakomplekt väga ettevaatlikult välja valitud komplektis.
Kui Sigma “I” seeria tundub nagu midagi Sinu jaoks, aga minu poolt valitud fookuskaugused pole täpselt mida otsid, siis ole mureta. Seeriasse kuulub ka 20mm, 35mm, 45mm, 90mm objektiivid.
Soeta endale Sigma 24mm f/2 DG DN Contemporary »
Soeta endale Sigma 65mm f/2 DG DN Contemporary »
(335)
- 24 mm lainurk fiksobjektiiv
- Valgusjõuline – f/2 maksimaalse avaga
- Integreeritud avarõngas
- Kiire ja vaikne teravustamismootor
- Sony E-bajonetiga täiskaader kaameratele
- 24 mm lainurk fiksobjektiiv
- Valgusjõuline – f/2 maksimaalse avaga
- Integreeritud avarõngas
- Kiire ja vaikne teravustamismootor
- L-bajonetiga täiskaader kaameratele
- 65 mm tele fiksobjektiiv
- Valgusjõuline – f/2.0 maksimaalse avaga
- Integreeritud avarõngas
- Kiire ning vaikne teravustamismootor
- Sony E-bajonetiga täiskaader kaameratele
- 65 mm tele fiksobjektiiv
- Valgusjõuline – f/2.0 maksimaalse avaga
- Integreeritud avarõngas
- Kiire ning vaikne teravustamismootor
- L-bajonetiga täiskaader kaameratele
Kommentaarid