Mäletan hästi enda esimest Olympus kaamerat, mis oli digitaalajastu parim 3,2MP aastal 2005. See aitas mul õppida selgeks fotograafia ABC ning kõik vajalikud režiimid ning see oli aeg, millal sai võrdlemisi kiirelt aru enda tehnilistest vigadest.
Harjutamisaastad said põnevust juurde 2011 – 2013. aasta vahemikus, kus mul õnnestus pildistata mitmete kaamerabrändide tippmudelitega nende hulgas Pentax 645Z keskformaat peegelkaameraga. Nendega oli väga mugav ning kvaliteetne töötada, kuid nad kõik tundusid mulle võrdlemisi sarnased – omades lihtsalt erinevat resolutsiooni. Pean välja tooma, et parim digitaalkaamera kogemus on mul siiani olnud Pentax 645Z kaamerat kasutades.
Samal perioodil hakkasin tundma, et ma teen liiga palju pilte, mille tulemusena hakkas kaduma side modelli, asukoha ning iseendaga. Ma ei nautinud tervet protsessi nii nagu mõni aasta varem ja fotograafia oli minu jaoks muutumas liiga koheseks, pealiskaudseks ning mugavaks – puudus sügavam fookus ja üllatus element. Lisaks tundsin, et minu töödel ei ole oma eripära ning et ma olen välja vahetatav fotograaf. Ma ei tundnud end kui artist ja see ei meeldinud mulle!
Vahetult enne Inglismaale ülikooli minemist soetasin endale Flexaret Standard 80mm f3,5 TLR filmikaamera. See oli valmistatud 1960’ndatel Tšehhoslovakkias ning pildistamine selle vahendiga oli täielik vastand sellele, millega olin varasemalt harjunud. Flexaret’i üles seadmine ning sellega portree tegemine võttis mul alguses aega 5 minutit ja see protsess oli üsnagi kohmetu ning tegin pilte tundmata kõiki aspekte.
Kõik need miinused korvas, aga see sama protsess, mis ajapikku läks aina efektiivsemaks ning kindlamaks – ma tundsin, et olen leidmas enda stiili ning tunnetust läbi selle protsessi. Vana TLR keskformaat filmikaamera kasutamine mõjus minu töödele justkui nagu filter, mis tõi välja minu esteetilised väärtused ning jättis maha kõik üleliigse, mis kaadrisse ei kuulunud. Ma pildistasin Flexaret’iga terve enda ülikooli tee – õppides fotograafiat ning kujundades enda visuaalseid eelistusi. Sellele protsessile kindlaks jäämine lõi minu stiili.
Hetkel tehes portreid Mamiya RZ67 kaameraga, siis annan end täielikult üle asukohale ning inimestele kellega olen koos, et tagada maksimaalne side. See on oluline, kuna igas lokatsioonis annan parima, et modell ning asukoht toetaksid üksteist, mis loob sünergia ning visuaalselt tugevama tulemuse. Mitmed modellid on öelnud, et 20ne läbimõeldud foto loomine paneb neid tundma mugavamalt ning usaldus tekib naturaalsemal teel, kuna rohkem on kommunikatsiooni ning paika sättimist.
Ma kasutan “waist level viewfinderit” RZ67 puhul, mis tähendab, et mu nägu pole enamus ajast kaamera taga, mis aitab paremini modellidega sidet luua. See vähendab samuti tunnet, et fotograafi käes on kogu võim ning aeg möödub rohkem koostööd tehes.
Olen väga tänulik Photopointile, kes toetas mind viimasel suuremal projektil ‘’ Paik, mis räägib loo ‘’, mis seisnes selles, et viisin mind inspireerivad inimesed (Jüri Pootsmann, Liis Lemsalu, Ženja Fokin ja Marta Laan) nende jaoks kõige sümboolsemasse paika Eestis, et vestelda valdkondadest, mis on neile olulised jäädvustades neid seal samas keskkonnas.
Kõikide projektis tehtud fotode jaoks kasutasin Kodak Portra sarja kuuluvaid negatiivfilme, mis on olnud mu kindel valik portreede pildistamisel juba paar viimast aastat.
Vaata: behind the scene video Jüri Pootsmanni pildistamiselt.
Ma tunnen end enesekindlalt kasutades keskformaat filmi, kuid alati säilib üllatusmoment negatiive nähes ja see meeldib mulle väga. See tunne hoiab fotograafia juures ning toob mind igakord tagasi arendamaks enda töid. Ma tunnen end kui artist, kes loob omal moel. Pildistame rohkem filmile!
Silveri tööde ja tegemiste saad tutvuda ning ennast kursis hoida tema Instagram’i lehel või veebilehel silvermikiver.com
Vaata veel:
- Kuidas must-valget filmi ise kodus ilmutada? 7-mitutiline õpetusvideo Ilfordilt ››
- Kuidas ise kodus must-valgeid paberfotosid ilmutada? 7-mitutiline õpetusvideo Ilfordilt ››
(1443)
- Värviline negatiivfilm
- 35 mm filmirull
- ISO 800 kõrge tundlikkusega
- 36 kaadrit
- Standardne C41 värviilmutus
- Värviline negatiivfilm
- 120 keskformaat filmirull
- ISO 800 kõrge tundlikkusega
- 5 filmirulliga pakend
- Standardne C41 värviilmutus
- Värviline negatiivfilm
- 120 keskformaat filmirull
- ISO 160 keskmise tundlikkusega
- Standardne C41 värviilmutus
- 5 filmirulliga pakend
- Värviline negatiivfilm
- 35 mm filmirull
- ISO 400 keskmise tundlikkusega
- 36 kaadrit, 5 rulli
- Standardne C41 värviilmutus
- Värviline negatiivfilm
- 35 mm filmirull
- ISO 160 keskmise tundlikkusega
- 36 kaadrit, 5 rulli
- Standardne C41 värviilmutus
- Värviline negatiivfilm
- 120 keskformaat filmirull
- ISO 400 keskmise tundlikkusega
- 5 rulli pakendis
- Standardne C41 värviilmutus
Kommentaarid