Pealkirjas püstitatud küsimusele annab vastuse minu järgmine lause. Sony a9 II katsetamine läks sujuvalt üle Sony täiskaader hübriidkaamera ostuks. Miks tegin sellise valiku? Annan allpool ülevaate just portree- ja spordifotograafi silme läbi prooviperioodiks saadud a9 II täiskaader hübriidkaamerast, mille ette sain keerata nii Sony FE 70-200mm f/2.8 GM OSS telesuumi kui Samyang AF 35mm f/1.4 fiksobjektiivi.
a9 II mudeli kompaktsus on lihtsalt müstiline – kaamerakere sulandus väga hästi isegi minu suurde kätte (juurde on võimalik soetada ka igati praktiline akutald). Mulle on ikka öeldud, et pilti ei tee heaks tehnika, vaid oluline on selle sisu. Vastab tõele, aga kui selle kaameraga ning antud juhul 100-200mm objektiiviga hetki tabada jalgpallist, siis olid pildid tasemel.
Märkasin pärast pildistamist, et tehtud fotosid ei olegi vaja nii palju töödelda, mis hoidis mulle palju aega kokku. Ma ei ole eriline fänn ka tassimaks kaasas fotokotti koos kogu varustusega, sest olen pidevas liikumises ja haaraksin autost kaasa ainult kaamera. Suureks plussiks Alpha 9 II täiskaaderkaamera puhul on veel kaks SD kaardipesa – olgugi et mälukaardid ei võta ju palju ruumi, siis on tunduvalt mugavam, kui neid ei pea hulganisti taskusse pistma. Siiani olin harjunud mälukaarte vahetama, sest pilte mängu jooksul tuleb omajagu – nüüd aga polnud see enam vajalik.
Sony FE 70-200mm f/2.8 telesuum-objektiiv nõudis minult endalt võib-olla natuke rohkem valmisolekut. Olles varem ise pildistanud Canon 100-400mm telesuumiga ning tehes pigem mängijatest individuaalseid pilte, siis olin harjunud, et saan platsi keskel toimuvat lähemalt pildistada. Sony 70-200mm f/2.8 abil tabasin rohkem üldplaani, mis hakkas mulle isegi enam meeldima.
Photopoint soovitas mul juba päev varem nende foto- ja videotehnika rendist kaamera ära võtta, et sellega harjuda, aga mul kulus õnneks vaid paar tundi, kui juba hakkas looma. Negatiivse külje pealt on Sony a9 II täiskaader hübriidkaamera kohta keeruline midagi konkreetset välja tuua, sest nii disainilt kui ka tehniliselt on see oma võimekuse tipp. Harjusin kaameraga kiiresti, menüü ei valmistanud raskusi, kõik vajalik sai leitud – loogiline järjestus ja selged tähised.
Ma ei julgeks väita, et peegelkaamera kõrval on Sony hübriidkaamera kergem, aga väiksem. Pildistades ei pea kogu aeg kätt ees hoidma ja käed ei väsi raskusest, vaid peegelkaamerat kasutades pigem väsib minu peopesa, kuna kaamera on suur.
Huvi spordifotograafia vastu on igapäevaga aina kasvamas ja selles võib süüdistada minu kodukoha jalgpalliklubi – JK Vändra Vaprust. Ei ole rahva seas istumine pooltki nii põnev, kui platsi ääres mängijate vahetute emotsioonide tabamine.
Võtsin a9 II ka ühele jalgpalli kohtumisele kaasa ning pildi kvaliteet ajas kohati isegi naerma. Selles mõttes, et kas peab nii selge pilt alati olema, et iga korts paistab välja – seda kusjuures nentisid kaamera ees olijad. Täiskaader 24 MP sensor tagab piltidele ikka super kvaliteedi!
Samuti on täiskaader Sony a9 II ilmastikukindlust parandanud. Tehes pilte erinevatest õuealade spordivõistlustest, siis ei tea kunagi, milline võib olla ilm. Kuni 20 kaadrit sekundis ei vääna ega moonuta pilte mitte kuidagi. Samuti toimuvad paljud võistlused õhtu hämaruses – ei teinud ka see pildi kvaliteeti halvemaks.
Lisaks spordipiltidele katsetasin Sony täiskaader hübriidkaamerate lipulaeva ees ka Samyang AF 35mm f/1.4 objektiiviga portree pildistamist. Mulle meeldib, kui modell tunneb ennast vabalt ja on kaamera ees liikuv, aga sellisel juhul tuleb iga hetk tabada võimalikult selgelt. Ei jäänud käed udused, kui neid liigutati, ei kadunud selgus silmadest ning juuksed ei sulandunud üheks massiks, vaid pildile jäi nende teravus.
Kombineerides sensori kiiret andmeedastust ja elektroonilist katikut ka uue teravustamissüsteemiga, saab tulemuseks teravustamise, mis kontrollib 60 korda sekundis säritust ja subjekti jälgivat teravustamist – see informatsioon juba räägib ise selle võimekusest.
Pildistades portreesid või paare, siis tahan piltidel pigem näha modelli/modellide koostööd ja emotsiooni, kui minu enda visiooni. Mulle meeldis väga, kuidas Samyang AF 35mm f/1.4 udustas tausta ning oli piisavalt valgusjõuline ja suure avaga igapäevaseks kasutamiseks.
Kokkuvõtteks
Sony a9 II täiskaader hübriidkaameraga koos veedetud prooviperiood andis mulle rohkelt motivatsiooni, sest sain kasutada vahendeid, mis võiksid kunagi endal olla ning näha, kuhu on arenenud fotomaailm. Seda kõike positiivset tõestab ka minu üleminek Sony a7 II täiskaader hübriidkaamerale.
Ma olin enam kui kindel, et a9 II on lihtsalt liiga kallis – olgu need pildid siis nii head kui tahes. Ma eksisin! Oleksin ilmselt nõus rohkemgi maksma sellise kvaliteedi eest.
Kui detailsemast informatsioonist kaamera kohta jäi puudu, siis seda on võimalik uurida Sony a9 II tootelehelt Photopointi veebikaubamajast.
Markuse tööde ja tegemistega saad tutvuda ning ennast kursis hoida tema Instagram’i lehel ››
Kaamera hakkas huvitama? Vaata lisaks:
- Karbist välja: Sony a9 II hübriidkaamera ››
- Loodusfotograaf Karl Adami: Sony a9 II täiskaader hübriidkaameraga Põhja-Soomes ››
Photopoint foto- ja videotehnika rent on suurepärane võimalus, kui vajad lisajõude enda erinevate projektide jäädvustamisel. Meie fototehnika rendi teenuseid kasutavad ja on kasutanud paljud tuntud Eesti foto- ja videograafid.
(490)
- 24,2-megapiksline täiskaader EXMOR RS CMOS sensor
- 693 faasi- & 425 kontrastituvastusega teravustamispunkti
- Foto sarivõte kuni 20 kaadrit sekundis
- 4K 3840 × 2160 30p videosalvestus
- Integreeritud WiFi, Bluetooth ja NFC
Kommentaarid