Photopointi ajaveeb. Sinu võti arvuti-, foto- ja muu digitehnika maailma

Millised piirangud kehtivad lennureisile kaasa võetavatele akudele?

akud-pagas-lennureisile-lennukisse

Viimasel ajal on fotohuvilistel palju küsimusi tekkinud seoses lennureisile kaasa võetavate akudega. Peamised küsimused on: Kui suuri akusid tohib kaasa võtta? Kas akusid võib ka ära antavasse pagasisse panna? Kas lisaakud peavad olema spetsiaalsete LiPo kottide sees jne.

Peamiselt on need küsimused ajendatud droonide levikust, mille tavalisest suuremaid akusid võib mõnede kuulujuttude kohaselt lennujaamas ähvardada koguni konfiskeerimise oht. Võtsime ühendust Lennuametiga, et konkreetselt välja uurida, millised on lennureisile kaasa võetavate akude osas seatud piirangud.

 

Kiired vastused olulistele küsimustele

Küsimustele vastas Eesti lennuameti lennutegevuse osakonna vaneminspektor Martin Vali.

  1. Kas lisaakusid tohib panna ära antava pagasi sisse?
    • Ei. Lisaakusid on keelatud panna ära antava pagasi sisse
  2. Kas elektroonikaseadme sees olevaid akusid tohib panna ära antava pagasi sisse?
    • Jah. Kui aku on seda kasutava elektroonikaseadme sees, siis on seda lubatud panna äraantava pagasi sisse
  3.  Kui suuri akusid võib käsipagasis lennukisse kaasa võtta?
    • Käsipagasis ilma eriloata lennukisse võetava aku maksimaalne energiahulk peab jääma alla 100Wh. See piirang kehtib nii lisaakude kui ka elektroonikaseadme sees olevate akude kohta.
  4.  Kuidas käsipagasisse kaasa võetavad akud peavad olema ette valmistatud?
    • Lisaakud peavad olema eraldi isoleerituna selleks, et hoida ära võimalikku lühise teket. Isoleerimiseks võib akud panna näiteks sellesse kotti, milles aku algselt pakendatud oli. Võib ka lahtised kontaktid lihtsalt korralikuma isoleeriga kinni teipida.
    • Lisaakud peavad olema pakendatud ja paigutatud nii, et need oleksid lennukis kaitstud mistahes füüsiliste mõjutuste eest (muljumine, läbi torkamine jne).

 

Akude suurusest, mahtuvusest ja 100Wh piirangust

akud-pagas-lennureisile-lennukisse-2

Lennureeglite jaoks on oluline teada, kui palju energiat aku ühe tunni jooksul väljastab – ehk on vaja teada aku Wh väärtust. See väärtus on kaamerate ja muude elektroonikaseadmete spetsiaal-liitiumakude peal reeglina kenasti välja toodud. Peegelkaamera akudel jääb see tavaliselt kusagile 8-13 Wh juurde. Phantom 3 drooni aku on näiteks 68Wh. DJI Inspire 1 drooni päris suur aku jääb aga 99.90 Wh võimekusega napilt lubatu piiridesse.

Alla 100 Wh akusid võib niisiis lennukisse võtta ilma mingi eriloata. 100-160 Wh akusid võib Eesti Lennuameti sõnul lennuki pardale kaasa võtta, kuid seda ainult vastava lennufirma eelneva loaga. Üle 160 Wh akusid aga ei tohi lennukisse võtta mitte mingil juhul.

Seega võib üsna julgelt väita, et tavaliste, vabalt müügivõrgus saada olevate ja tavatarbijatele valmistatud elektroonikaseadmete akude puhul ei peaks mahupiirang lennuki pardale võtmiseks takistuseks olema. 100Wh piirang on seatud pigem suuremate ja spetsiaalsemate seadmete (nagu näiteks ratastoolid) akusid silmas pidades. Tähelepanelikumad peaksid olema ka eritellimusena valmistatud multirootorite omanikud, kes oma lennumasinat lennureisile kaasa võtta soovivad.

Kui Wh tähistust aku peal pole, siis saab seda ise arvutada valemiga: aku mahtuvus (mAh) / 1000 × aku pinge (V).

 

 

Kokkuvõtvalt

akud-pagas-lennureisile-lennukisse-3

Seega kokkuvõtvalt kõigile, kel vaja lennureisile kaasa võtta rohkelt akusid: Lisaakude panemine ära antavasse pagasisse on keelatud. Käsipagasisse võib võtta ükskõik kui palju alla 100 Wh akusid. Lisaakude elektrikontaktid peavad olema isoleeritud ja lisaakud peavad olema paigutatud kaitstuna füüsiliste mõjutuste eest.

 

Nõuded liitiumakudele on sätestatud ICAO DOC 9284 „Technical Instructions for the Safe Transport of Dangerous Goods by Air“ dokumendis. Väljavõtted allpool:

1 2 33

 

 

(4711)

Artiklis kirjeldatud tooted:
DJI Inspire 1
  • Tugev konstruktsioon süsinikfiibrist
  • 3-suunaline 360° pööratav kaamera kinnitus
  • Foto: 12 Мpx, valgusjõud f/2.8
  • Video: 4K (3840×2160 pikslit) 24/30 kaadrit/sek
  • Kaugjuhtimispult USB/HDMI toega
DJI Phantom 3 Standard
  • 2.7K 25 kaadrit/sek video ja 12mpx fotod
  • Integreeritud 3-teljeline kaamera kinnitus
  • HD pilt reaalajas nutiseadmesse
  • Lihtne kasutada & lennata
  • Ideaalne algajale aerofotograafile
DJI Phantom 3 Professional
  • 4K video ning 12 megapikslised fotod
  • Integreeritud 3-teljeline kaamera kinnitus
  • Lihtne lennata, intelligentne lennusüsteem
  • HD pilt reaalajas nutiseadmesse
  • Ülitäpne positsioneerimine GPS mooduli abil
DJI Phantom 3 Advanced
  • 2.7K 30 kaadrit/sek video ja 12mpx fotod
  • Integreeritud 3-teljeline kaamera kinnitus
  • Ülitäpne positsioneerimine ka siseruumides
  • HD pilt reaalajas nutiseadmesse
  • Ideaalne algajale ja edasijõudnule
Postitus meeldis?
Telli iganädalane kokkuvõte parimatest lugudest meilile
.
.

Sarnasel teemal artiklid

Kommentaarid

Samast kategooriast

Viimased kommentaarid

"https://eki.ee/dict/ekss/index.cgi?Q=globaalne Kogu meie planeeti hõlmav katik. Vinge värk ;) "

Kala, Sony a9 III on revolutsiooniline täiskaader hübriidkaamera

"Aitäh trükiviga märkamast ning nüüdseks on see ka parandatud. "

Jürgen Veerme, Fotosessioonil – kaasas Tarmon 35mm f/2.8 Di III OSD ja Tarmon 24mm f/2.8 Di III OSD

"Mis loom see Tarmon on, photopoint? Päris häbiväärne tooteesitlus. "

Taara, Fotosessioonil – kaasas Tarmon 35mm f/2.8 Di III OSD ja Tarmon 24mm f/2.8 Di III OSD

"Tere! Aitäh tähelepanu pööramast - tegemist on siiski EU tüüpi väljundpesadega, ..."

Jürgen Veerme, Ole eriolukordadeks valmis koos Zendure akupank-laadimisjaamaga

"Piltide alusel AC väljundpesad ei ole EU tüüp, kas müütegi ..."

Merike Linnamägi, Ole eriolukordadeks valmis koos Zendure akupank-laadimisjaamaga